دولت لطفی روز شنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز بیله سوار مغان افزود: امسال نیز 26مدرسه با 129 کلاس درس در دست اجرا است که با تکمیل تدریجی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می گیرد.
او با اشاره به اینکه استان اردبیل در ساخت مدارس توسط خیران در کشور جز استان های پیشرو است، اضافه کرد: غیر از ساخت مدارس ، خیران در مقاوم سازی و محوطه سازی مدارس ، تجهیز مدارس و ساخت کتابخانه هم کمک می کنند به طوری که تاکنون کتابخانه ای در شهرستان خلخال توسط خیری ساخته شده و تجهیز کتاب هم شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز نهادینه کردن فرهنگ با ارزش قدردانی از نیک مردانی است که با دستان گشاده خود زمینه تحصیل را برای آینده سازان این مرز و بوم فراهم می کنند.
احمد ناصری افزود: اعتماد به آموزش و پرورش و حضور شایسته خیرین در تمام شهرستان‌های استان و در شهرستان بیله سوار یعنی اینکه مردم به اعتلای آموزشی علاقمند هستند.
وی با اشاره به افزایش مشارکت ‌های مردمی و خیرین به بخش ‌های غیر دولتی اظهار کرد: 16 درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌ کنند و افزایش کمک به این مجموعه ‌های غیردولتی توسعه یافته است.
به گزرش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم گفت: تلاش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.
آرام حلیم افزود: خیرین مدرسه ساز مهم ترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت ، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی است.
او اظهار کرد: خیرین شهرستان بیله سوار در دولت تدبیر و امید بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه و 10 قطعه زمین در مناطق مختلف این شهرستان برای احداث مدرسه سازی اهدا کرده اند.
وی افزود: امر آموزش و توجه به آن در کشور امروز به اندازه ای مهم است که لازم است همگان از آن بعنوان یک تکلیف و وظیفه یاد کنند چرا که تمام امورات انسان و توسعه یافتگی یک کشور در همه ابعاد از دایره آموزش و پرورش آن سرچشمه می گیرد.
در این مراسم از خیرین مدرسه ساز شهرستان بیله سوار تجلیل شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.