فریدون بابایی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته جاری نماینده مردم مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش ظرفیت تولیدی کارخانه و فعالتر شدن آن مذاکرات خوبی با آقای سعیدی کیا رییس بنیاد مستعضعفان داشته است .
وی بیان کرد: در این دیدار در باره نوسازی تجهیزات کارخانه ، تزریق منابع ملی مورد نیاز و توسعه فعالیت این کارخانه بحث و تبادل نظر صورت گرفته و رییس بنیاد نیز در این زمینه قول مساعد داده است.
فرماندار خلخال گفت: با اجرای طرح توسعه و افزایش میزان تولید ، کارخانه نئوپان این شهرستان رونق گرفته و این واحد صنعتی بزرگ جنوب استان اردبیل جان می گیرد.
وی گفت: در سال های گذشته نیز دولت و مسوولان شهرستان برای راه اندازی خط تولید ورق ملامینه نئوپان در این کارخانه با اعطای تسهیلات بانکی مختلف تلاش کرده اند.
او اظهار کرد: کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگترین و تنها واحد صنعتی بزرگ جنوب استان و این شهرستان محسوب می شود که علاوه بر اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم در این واحد صنعتی یک هزار و 500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در بخش های مختلف حمل و نقل ، پیمانکاری و تهیه هیزم در جوار این کارخانه مشغول بکار هستند.
وی با اعلام آمادگی به همکاری برای اجرای طرح های توسعه ای کارخانه نئوپان افزود: این کارخانه متعلق به بنیاد مستضعفان کشور بوده و راه اندازی آن در شهرستان محرومی همچون خلخال در گذشته با هدف حمایت از مناطق محروم کشور و ایجاد زمینه اشتغال برای اهالی این منطقه صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا ، مهران امام ، مدیرعامل کارخانه نئوپان خلخال نیز اواخر اسفند ماه 95 در جلسه کارگروه کارگری خلخال گفته بود: علاوه بر راه اندازی خط تولید ورق نئوپان ملامینه ظرفیت تولید این کارخانه در سال های اخیر از 27 هزار متر مکعب به 44 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
به گفته وی ،ورق تولیدی نئوپان این کارخانه مرغوبیت بالایی نسبت به نئوپان های تولیدی سایر کارخانه های کشور دارد.
وی اظهار کرده بود: پنج درصد از مصرف نئوپان کشور از طریق کارخانه خلخال تامین می شود و در صورت اجرای طرح های توسعه و افزایش خط تولید همراه با بروز رسانی ماشین آلات می توان این میزان را به چند برابر در آینده افزایش داد.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار : بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.