به گزارش خبرنگار ایرنا ، در اغلب مخافل خصوصی و عمومی بحث انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم ترین و اصلی ترین بحث روز بوده و در آنها انواع تحلیل ها در این رابطه صورت می گیرد.
انتخاباتی شدن فضای استان حکایت از این دارد که مردم استان خود را برای حضوری گسترده در انتخابات آماده کرده اند.
مسوولان و شخصیت های سیاسی و مذهبی نیز مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را ضرورتی مهم ذکر کرده و آن را نشانگر مدیریت جامعه از سوی عموم مردم ذکر می کنند.
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتخابات نعمت خداوند بر مردم و فرصتی گرانبها برای مشارکت آنها در اداره و مدیریت امور جامعه می باشد.
وی تشریح کرد: مردم از طریق انتخابات سلیقه سیاسی ، مدیریتی و اقتصادی کشور را برای مدتی تعیین می کنند و به این دلیل هر چقدر مشارکت در انتخابات بیشتر باشد انتخابی درست بدست می آید و ملت باید از این فرصت طلایی که نظام برای آنها فراهم کرده، استفاده کنند.
وی اضافه کرد: انتخابات نعمت بزرگی در مسیر حاکمیت ملی است و شکر این نعمت ، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح از مسیر اصلح است.
وی انتخابات ریاست جمهوری را بسیار حساس و مهم توصیف کرد و افزود: سپردن سکان کشور به مدت چهار سال بدست یک فرد و سلیقه بسیار امر مهمی است و با این امر سرنوشت کشور برای مدتی معلوم بدست آنها می افتد.
استاندار اردبیل نیز با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: انتخاباتی با حضور حداکثری مردم ، با نشاط و پرشور موجب استحکام نظام است.
مجید خدابخش اظهار کرد: دولت به وظیفه خود در اجرای انتخاباتی سالم و بی طرفانه عمل کرده و ما نیز تلاش می کنیم تا انتخابات سالم ، رقابتی و بانشاطی را در استان برگزار کنیم.
او بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه با مشارکت تمامی نیروهای اجرایی و نظارتی فراهم شده است.
احد ندایی ، رئیس شورای استانی حزب اعتدال و توسعه اردبیل نیز در این زمینه گفت: برگزاری انتخابات با شکوه و سالم و حضور فعال مهم ترین اصل در انتخابات پیش رو می باشد و احزاب و گروههای سیاسی نیز بعنوان نیروی محرکه به وجود آوردن مشارکت فعال در راستای ترقی نظام و حضور حداکثری آگاهانه در پای صندوق های رای عمل می کنند.
دبیر حزب رهپویان انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز گفت: انتخابات در ایران نماد مردم سالاری دینی است و باید بدنبال حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بود.
امید علی رعنایی افزود: انتخابات پیش روی ریاست جمهوری دارای اهمیت و مورد توجه جامعه جهانی خواهد بود و مشارکت حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح در سرنوشت کشور تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه خلخال نیز گفت: انتخابات یکی از اساسی ترین مسائل کشور بوده و حضور حداکثری مردم در آن عزت ، اقتدار و شوکت کشور و ملت ایران را به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام امیر رشتبری افزود: ایران یک کشور بسیار مقتدر و تاثیرگذار در منطقه و جهان است و با نزدیک شدن به موعد انتخابات تمام نظرها به سمت ایران متمرکز شده است.
وی با دعوت از مردم به حضور گسترده و با شکوه در صحنه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: حضور حداکثری در این دوره از انتخابات فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و جناحی اصل مهمی در برگزاری انتخابات کشور است و ملت ایران یک بار دیگر با حضور حماسی خود در این دوره از انتخابات دشمنان نظام و اسلام را مایوس خواهند کرد.
حجت الاسلام صفر یوسف زاده امام جمعه نمین هم گفت: دشمن با تمام قوا در پی نا امید کردن مردم به نظام اسلامی است و به همین دلیل انتخابات پیش رو باید حماسی و با وحدت و شکوه مثال زدنی در کشور برگزار شود.
حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر نیز از انتخابات به عنوان نماد غرور و غیرت ملی یاد کرد و بیان کرد: حضور حداکثری مردم از دغدغه های مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیرهم گفت: انتخابات سند زنده عدل ، قسط و مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردم باید در انتخاب خود تیزبین بوده و با بصیرت عمل کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت برگزار خواهد شد.
گزارش: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.