رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت از  اردیبهشت‌ سال ۹۳ در استان اردبیل به افزایش رضایتمندی مردم از این طرح و کاهش هزینه‌های درمانی منجر شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح در استان در بخش شهری شاهد پرداخت  شش درصدی هزینه ها از سوی مردم و در بخش روستایی شاهد پرداخت سه درصدی هزینه‌های درمانی از سوی مردم هستیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل این طرح منجر به تحول و ماندگاری پزشکان در مناطق دور افتاده استان شده است بطوریکه بازسازی طرح‌ها و فضای فیزیکی فرسوده، افزایش رضایتمندی 91 درصدی مردم و تامین و جذب 219 نفر در بیمارستانهای دانشگاه در رشته های پرستاری و هوش بری انجام شده است.

وی به اشاره به ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها استان نیز گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با  اجرای طرح تحول سلامت ۳۶ میلیارد تومان صرف فضاهای درمانی استان شده است.

وی با یادآوری اینکه در استان اردبیل 17 کلینیک ویژه و ۲۶۸ پزشک متخصص به صورت دائمی مستقر است، گفت: این در حالی است که 90 پزشک متخصص و فوق تخصص نیز در این استان ارائه خدمات می کنند.

اخوان اکبری اضافه کرد: با کاهش خدمات درمانی در بخش های دولتی میزان بیماران بستری شده در بیمارستانهای دولتی شاهد رشد 13 درصدی بوده است بطوریکه این میزان در بخش مراجعات اورژانس نیز   ۲۰.۴۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به کاهش 12 درصدی سزارین در استان گفت: با رشد میزان زایمان طبیعی آمار آن در استان به 32 هزار و 797 نفر رسیده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.