مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ بصورت تنخواه در اختیار استان قرار گرفته و امکان افزایش آن وجود دارد.
وی گفت: در جریان سیل 10 روز پیش بیش از 140 میلیارد ریال به مناطق مختلف استان اردبیل خسارت وارد شده که بیشترین میزان آن با رقم 85 میلیارد ریال مربوط به شهرستان مشگین شهر می باشد.
وی با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم و همکاری آنها با نیروهای امدادی و مسوولان محلی اظهار کرد: در حال حاضر بخش وسیعی از خرابی های بوجود آمده ترمیم شده است.
وی با اشاره به تخریب جاده دسترسی پارک جنگلی مشگین شهر نیز گفت: با توجه به نقش پارک جنگلی مشگین شهر در رونق صنعت گردشگری منطقه بزودی عملیات ساماندهی بستر رودخانه و ترمیم جاده دسترسی این پارک آغاز می شود.
یک هفته پیش بیشتر شهرستان های استان اردبیل شاهد تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت بود.
در اثر توفان 135 کیلومتری در مشگین شهر خسارت هایی به شهروندان این شهرستان وارد شد.
این توفان علاوه بر وارد کردن خسارت به برخی تاسیسات شهری و روستایی موجب ذوب برف سبلان و گل آلود شدن رودخانه خیاوچایی به عنوان منبع تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر شد.
غلظت و گل و لای موجود در آب این رودخانه باعث شد که مشکلاتی در تصفیه خانه مشگین شهر بوجود آید و آب 50 درصد از مشترکان این شهرستان قطع شود.
همچنین در شهرستان های نیر و سرعین (در جنوب غرب اردبیل) نیز به میزان 11 و 13 میلیمتر باران بارید که رگباری بودن آن باعث بروز پدیده سیلاب در شهرستان نیر شد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.