به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اشتغال جوانان جویای کار خلخال افزود: این طرح در راستای
دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت ، ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار ، توسعه و رونق کشاورزی در مناطق روستایی ، جلوگیری از مهاجرت از روستاهای منطقه و ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری اجرا می شود.
وی همچنین به اجرای طرح جامع پارک آبخیز روستای هدف گردشگری خمس خلخال اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت اجرا شده و با اجرای این طرح بیش از 50 هکتار از اراضی ملی روستا می تواند با آب تامین شده در پارک مورد استفاده برای کشت محصولات کشاورزی ، کشت گل محمدی و یا گیاهان دارویی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر استعدادیابی منطقه برای واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران بخش کشاورزی در 12 روستای خلخال در سطح 977 هکتار از اراضی ملی این شهرستان صورت گرفته و با برآورد انجام شده از اراضی ملی مستعد برای کشت گیاهان دارویی هم اکنون 350 هکتار از منابع طبیعی خلخال برای واگذاری به کشت گیاهان دارویی آماده است.
هدایت اظهار کرد: در شهرستان کوثر نیز 100 هکتار از اراضی ملی مستعد برای کشاورزی برای واگذاری به فارغ التحصیلان رشته کشاورزی برای کشت محصولات زراعی شناسایی شده است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه از احداث شهرک گلخانه ای این شهرستان در سطح 25 هکتار خبر داد و گفت: با هدف تسهیل در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار و جلوگیری از صرف وقت و هزینه از سوی سرمایه گذاران هر گونه استعلام مربوط به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی فرمانداری صورت می گیرد.
فریدون بابایی افزود: با توجه به نتایج مثبت طرح های آزمایشی گلخانه ای در خلخال پس از راه اندازی شهرک گلخانه ای این شهرستان این شهرک در اختیار فارغ التحصیلان رشته کشاورزی قرار خواهد گرفت.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی ، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد و در دولت یازدهم موضوع مقابله جدی با زمین خواری کلید خورده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.