به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، کریم خسروی در جلسه شورای آرد و نان بیله سوار افزود: فروردین امسال نیز 140مورد بازرسی از واحدهای نانوایی انجام شد که به تشکیل 9پرونده منجر شد.
وی گفت: اعضای شورای آرد و نان با هدف حمایت قانونی از نانوایی ها و صیانت از حقوق شهروندان کیفیت نان و توجه به مسائل بهداشتی در این شهرستان را جدی گرفته اند.
وی اظهار کرد: کیفیت این ماده غذایی که اصلی ترین محصول غذایی در سبد خانوار محسوب می شود باید بهبود و ارتقا یابد و مورد توجه مسوولان و نانوایان باشد.
معاون فرماندار بیله سوار همچنین گفت: با توجه به اینکه کیفیت نان متاثر از عواملی نظیر آرد خوب ، نوع دستگاه های پخت ، مهارت کارگران و استفاده از خمیر مایه خوب است و مجموعه این عوامل می تواند در بهبود کیفیت نان و یا عدم کیفیت آن موثر باشد مسوولان و دستگاه های مربوطه باید این موارد را به دقت مورد نظارت و بازرسی و پس از کنترل و انجام آزمایش های لازم نتیجه را اعلام کنند.
او افزود: بیله سوار یکی از شهرستان های گندم خیز کشور است و در نظر داریم آرد تولیدی شهرستان های همجوار از طریق کارخانه های تولید آرد در این شهرستان تامین شود.
اصلانی کارشناس امور اقتصادی استانداری اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید آرد در این شهرستان به فراوانی کشت می شود افزود: گندم شهرستان بیله سوار یکی از مرغوب ترین محصولات کشاورزی در کشور است.
او افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول و تولید آرد مرغوب می توان تامین کننده آرد نه تنها استان بلکه دیگر استان های کشور نیز باشد.
وی اظهار کرد: بررسی هایی انجام می شود و در کمیته استانی مطرح خواهد شد تا کارخانه های تولیدی آرد در این شهرستان در صورت داشتن شرایط مطلوب حمایت شود و در کنار تامین آرد مورد نیاز شهرستان ، آرد شهرستان های همجوار را نیز تامین کنند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.