به گزارش ایرنا ، جعفر فهیمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق شهرک تخصصی آب نیر افزود: با تامین اعتبارات لازم باید نسبت به فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال استان اقدام شود.
او گفت: فاز سوم کارخانه بزرگ فرآورده های نوشیدنی تسنیم نوش در نیر به زودی راه اندازی می شود و این فاز نیاز به برق دارد.
وی خواستار همکاری تمام دستگاههای ذیربط برای انتقال برق به این شهرک شد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا در زمان مقرر برق مورد نیاز این کارخانه تامین شود.
وی به اهمیت رفع مشکلات آب شرب روستایی و فاضلاب شهر نیر هم اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استان اردبیل برای بروزرسانی شبکه آبی و بهبود توسعه شبکه آبرسانی شهر نیر و شبکه فاضلاب شهر نیر و همچنین آبرسانی روستایی باید علاوه بر استفاده از مهندسان مشاور اعتبارات مورد نیاز را شناسایی کرده و برای تکمیل آنها با هماهنگی دفتر معاونت عمرانی استاندار و فرمانداری نیر اقدام کنند.
او در زمینه تامین آب شرب مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر از جمله منطقه توریستی بولاغلار ، دهکده توریستی سبلان ، قینرجه و سقزچی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری برای خدمات رسانی به این مناطق اقدامات لازم را انجام می ‌دهد.
فهیمی همچنین یکی از مهم ترین پروژه‌های مهم شهرستان نیر را اتمام پروژه تصفیه خانه و فاضلاب شهر نیر دانست که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل به اهمیت احداث کنارگذر شهر نیر هم اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 95 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه و پنج میلیارد ریال اعتبار جداگانه اختصاص یافته که به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
فرماندار نیر هم در این جلسه از اجرای 136 پروژه در این شهرستان نیر خبر داد و گفت: در شهرستان نیر 136 پروژه با اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال در حال اجرا است.
مهدی احمدی افزود: اعتبار این پروژه ها با تخصیص 30 درصد استانی و توازن 2 ملی تا یک ماه آینده تخصیص می یابد.
وی از کارفرمایان پروژه های عمرانی خواست خود را بیمه تمام خطر کنند تا در موقع بروز هرگونه حوادث و بلایای طبیعی بیمه پروژه مورد نظر را حمایت کند.
فرماندار نیر از مسوولان ادارات ذیربط نیز خواست تا با نظارت جدی بر روی پروژه های عمرانی در نحوه صحیح اجرا و اتمام آن دقت کافی و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.