به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در همایش پهنه‌های معدنی استان در دانشگاه آزاد اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر بخش معدن استان اردبیل مورد توجه جدی قرار گرفته و تلاش بر این بوده تا بتوانیم سهم معادن استان را در توسعه و رشد اقتصادی استان بالا ببریم.

وی در مورد مطالعه 4 پهنه معدنی مهم در سطح استان اردبیل تصریح کرد: مطالعات در پهنه‌های معادن ادامه داشته و در سالهای اخیر با افزایش مطالعات در حوزه‌های معدنی استان شاهد پیشرفت‌های بالایی در این بخش بودیم که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه منطقه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به سیر صعودی اکتشافات معدنی در اردبیل گفت: در سالهای گذشته فعالیتها در حوزه معدن تنها به بخش لاشه ماسه و شن محدود می‌شد اما با افزایش تحقیقات و مطالعات در 3 سال اخیر توانسته‌ایم شاهد رشد چشمگیری در این بخش در استان باشیم.

خدابخش با اشاره به ظرفیتهای استان اردبیل در بخش کشاورزی بیان کرد: اردبیل جزو استانهای کشاورزی و یکی از قطبهای مهم کشور در این بخش به شمار می‌رود که برای افزایش بهره‌وری در این حوزه ضروری است تا صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان ایجاد و راه‌اندازی شود تا از خام‌فروشی محصولات کشاورزی تولیدشده در استان جلوگیری شود.

وی راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی را راهکار توسعه و افزایش بهره‌وری و درآمد بهره‌برداران در بخش کشاورزی استان دانست و اظهار کرد: در این حوزه تلاش و اهتمام جدی داریم که در این راستا به زودی کارخانه فرنچ فرایز در استان به بهره‌برداری رسیده و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی بورس کالاهای کشاورزی در اردبیل خبر داد و افزود: این اقدام زمینه‌ساز افزایش ظرفیت ارائه محصولات و تولیدات کشاورزی استان به بازار می‌شود که برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این فرصت ضروری است تا بخش کشاورزی اردبیل از حالت سنتی خارج شده و تولیدات در این حوزه افزایش یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622512
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.