رضا ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شهرستان 90 درصد تراکتور بالای 13 سال که تعداد آنها به 208 دستگاه می ‌رسد و نیز 100 درصد کمباین بالای 13 سال شماره گذاری شده است.
او اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با تدوین برنامه میان مدت و تخصیص سالانه تسهیلات خط مکانیزاسیون زمینه ‌ساز تحول بزرگی در این بخش شده و برای افزایش تعداد ماشین‌ آلات و ادوات کشاورزی در این شهرستان نیز تلاش می شود.
وی گفت: شهرستان نیر جز شهرستان های موفق استان در ارائه تسهیلات بانکی مکانیزاسیون استان بوده و امسال نیز در جذب تسهیلات مکانیزاسیون این شهرستان رتبه پنجم استان را بخود اختصاص داد و 24 دستگاه تراکتور سبک و سنگین ، یک دستگاه کمباین و 39 دستگاه سایر ادوات کشاورزی را جذب کرد.
وی مجموع تسهیلات قابل جذب و ارائه برای بهرداران بخش کشاورزی این شهرستان را بیش از 13 میلیارد ریال ذکر کرد.
ناصری افزود: برنامه ‌های خاکورزی حفاظتی در منطقه هفت هزار و 500 هکتار ، کم خاکورزی در اراضی دیم با مدیریت بقایای گیاهی و یک هزار و 750 هکتار کم خاکورزی حفاظتی در اراضی آبی با مدیریت بقایای گیاهی اجرا می شود.
او اظهار کرد: همچنین در سطح 100 هکتار بی خاکورزی حفاظتی در منطقه اجرا و در خاکورزی اولیه در بیشتر مزارع منطقه از ادوات گاوآهن پنجه غازی ، قلمی و مرکب استفاده شده و امیدواریم در آینده شاهد حذف گاوآهن برگردان در منطقه باشیم.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.