احمد شهریار روز سه شنبه افزود: به دنبال تغییرات ناگهانی آب و هوا و طغیان رودخانه های فصلی در این شهرستان خسارت های زیادی به زیرساخت های بخش کشاورزی این شهرستان از جلمه تخریب انهار آبرسانی ، سربندها ، جاده ها و خطوط واحدهای پرورش ماهی وارد شد.
او گفت: بر اساس برآورده اولیه بیش از 300 دهنه از کانال های آبرسانی دچار خسارت شده که همگی نیاز به لایروبی و بازسازی دوباره دارند.
وی در زمینه خسارت های وارده به باغ ها نیز افزود: بیش از یک هزار هکتار از باغ ها دچار آبگرفتگی و با فرسایش آبی مواجه شده اند و به تعداد پنج واحد پرورش ماهیان سرد آبی نیز خسارت شدید و کلی وارد شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف دستگاههای ذخیل در ارتباط با حوادث غیر مترقبه و همچنین همت و تلاش بهره برداران بتوانیم آثار تخریب بجا مانده از این حوادث را مرتفع کنیم.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
شهرستان مشگین شهر دارای 14 هزار هکتار باغ میوه است که سالانه در این باغ ها بیش از 350 هزار تن انواع محصولات سردرختی تولید می شود.
حدود نیمی از این باغ ها به محصول سیب اختصاص دارد.
جمعه گذشته توفان 135 کیلومتری در مشگین شهر خسارت هایی به شهروندان این شهرستان وارد کرد.
این توفان علاوه بر وارد کردن خسارت به برخی تاسیسات شهری و روستایی موجب ذوب برف سبلان و گل آلود شدن رودخانه خیاوچایی به عنوان منبع تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر شد.
غلظت و گل و لای موجود در آب این رودخانه باعث شد که مشکلاتی در تصفیه خانه مشگین شهر بوجود آید و آب 50 درصد از مشترکان این شهرستان قطع شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.