هاشم علایی روز سه شنبه افزود: این دستگاه ها به دنبال بازرسی های انجام شده از تجهیزات شهرهای بازی شهرستان اردبیل و با هدف استاندارد سازی تجهیزات شهربازی ها به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد با همکاری شهرداری اردبیل پلمپ شد و تا زمان دریافت مجوزهای قانونی استاندارد اجازه فعالیت نخواهند داشت.
وی با اشاره به استاندارد اجباری دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی و همچنین شروع فصل بهره برداری از این تجهیزات گفت: اداره کل استاندارد در راستای وظایف نظارتی و کنترلی و برای حفظ حقوق شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از ادامه استفاده از وسیله های بازی غیر استاندارد جلوگیری کرده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد اردبیل ، علایی اظهار کرد: تمام شهربازی‌ های استان در طول سال و در برنامه زمان‌ بندی شده توسط شرکت‌ های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد کشور مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌ گیرند.
وی افزود: شهرداری های استان باید برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری کنند.
او از مردم خواست هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن گواهی بازرسی و بهره برداری تجهیزات و دستگاه های بازی اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: شهروندان می توانند در صورت عدم ارائه گواهی بازرسی و بهره برداری توسط اپراتورهای شهرهای بازی با شماره تلفن گویای 1517و شماره تلفن های 8-33741156 تماس حاصل کنند.
مرداد ماه سال 91 در حادثه ای در شهربازی مجتمع شورابیل اردبیل در پی شکسته شدن دستگاه رنجر این مجموعه جوان 21 ساله ای جان خود را از دست داده و 6 نفر نیز مصدوم شدند.
مجموعه فرهنگی و تفریحی شورابیل در شهر اردبیل واقع شده و یکی از مناطق گردشگری این شهرستان می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.