صدیف بدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیگیری راهکارهای مالی و تکمیل طرح راه آهن اردبیل – میانه هر 2 هفته یک جلسه با حضور معاونان سرمایه گذاری و مدیرعامل شرکت زیر ساخت برگزار می شود که چند روز پیش این جلسه با حضور نمایندگان استان و استاندار اردبیل برگزار شد .
وی اضافه کرد: در جلسه اخیر مقرر شد برای بررسی مشکلات پیمانکاران بصورت میدانی از طرح راه آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی تا 2 هفته آینده بازدید شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بااشاره به افزایش بودجه راه اهن اردبیل افزود: بودجه 96 تازه ابلاغ شده و دولت 910 میلیارد ریال برای راه اهن اردبیل پیشنهاد داده بود که این مبلغ به یک هزار 500 میلیارد ریال در مجلس افزایش یافت.
بدری بیان کرد: برای اینکه این اعتبارات در موعد مقرر تخصیص داده شود لازم بوذ پیگیری های لازم انجام بگیرد و البته پیگیر منابع مالی دیگر هم هستیم تا بتوانیم به مطالبات اصلی مردم پاسخگو باشیم.
نماینده اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس پیگیری ها مقرر شده از بازار سرمایه هم یک هزار و 500 میلیارد ریال برای راه آهن تخصیص داده شود و درکنار آن پیگیریم از صندوق توسعه ملی هم 300 میلیون یورو اختصاص داده شود .
بدری با بیان اینکه یکی از راهکارهای منابع مالی راه آهن فاینانس بخش خصوصی و خارجی است افزود: زیاد امیدوار به فاینانس خارجی نیستیم اما صندوق توسعه ملی یکی از راهکارهای مالی است که می تواند با تخصیص اعتبارات پیشرفت کار را سرعت بخشد .
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید با پیگیری های نمایندگان مجلس و استاندار اردبیل تکمیل راه آهن را در دستور کار دارد و تلاش می شود در موعد مقرر این طرح که یکی از مطالبات اصلی مردم است تحقق بخشد .
بدری در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکارن طرح افزود:بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و بقیه هم تا تیرماه امسال پرداخت خواهد شد.
طرح راه آهن اردبیل ، میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن 12 سال به تعویق افتاده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.