به گزارش ایرنا ، سیدحجت مدنی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: پارسال 305 میلیون و 337 هزار لیتر بنزین در جایگاه های این استان توزیع شد.
وی گفت: برغم پشت سر گذاشتن زمستانی سخت در سال گذشته و افزایش مصرف سوخت نفت سفید در بین خانوارهای روستایی استان مصرف نفت سفید در سال قبل 60 هزار و 85 لیتر بود که این میزان نسبت به مصرف 69 هزار لیتری سال ما قبل آن 13. 28 درصد کاهش دارد.
مدنی میزان مصرف نفت گاز در سال گذشته را 308 میلیون و و 490 هزار لیتر ذکر کرد که در مقایسه با مصرف گازوئیل سال 94 تنها 38 دهم درصد رشد مصرف داشته است.
وی اظهار کرد: برخلاف نفت سفید و گازوئیل ، با گسترش جایگاه های سوخت سی ان جی در استان و افزایش استقبال دارندگان خودرو از مصرف سوخت گاز طبیعی به جای بنزین مصرف این سوخت در سال 95 نسبت به سال 94 5.5 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: در شهرستان خلخال نیز بیش از 22 میلیون لیتر سوخت بنزین در سال گذشته مصرف شده که این میزان در مقایسه با سال ماقبل 1.87 درصد رشد داشته ولی مصرف نفت سفید در این شهرستان 19.26 و نفت گاز 14.93 درصد در سال 95 نسبت به سال 94 کاهش یافته و مصرف گاز سی ان جی در خلخال نیز همانند سایر مناطق استان اردبیل 13 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اردبیل همچنین از در حال اجرا بودن عملیات احداث جایگاه سوخت بنزین داخل شهری خلخال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خبرداد.
او افزود: با توجه به واقع شدن 2 جایگاه سوخت موجود فعلی خلخال در بیرون از این شهر جایگاه د رحال احداث واقع در خیابان سی متری قدس این شهر نخستین جایگاه داخل شهری بوده بزودی کار احداث جایگاه سوخت بین راهی این شهرستان در سه راهی مجره واقع در جاده ارتباطی خلخال به پونل و خلخال به اسالم آغاز خواهد شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست با قدردانی از تلاش مسوولان شرکت نفت استان اردبیل در تامین سوخت نفت سفید اهالی روستای لرد و میانرودان در جریان قطعی گاز زمستان سال گذشته افزود: با تکمیل طرح های گاز رسانی روستایی در این شهرستان مصرف نفت سفید تا پایان امسال 20 هزار لیتر در بین خانوارهای روستایی مصرف کننده نفت کاهش خواهد یافت.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.