به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، حسن نوبخت بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پوشش بیمه بافندگان فرش پارس‌آباد از فعالیت بیش از 9 هزار بافنده فرش در این شهرستان مرزی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد بیش از 6 هزار نفر موفق به اخذ کارت شناسایی قالیبافی مهارت فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

وی با اشاره به حمایت بیمه از قالیبافان این منطقه گفت: در مجموع حدود یک هزار و 400 نفر از بافندگان فرش در این شهرستان دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند و ما خواستار افزایش سهمیه شهرستان در بیمه تأمین اجتماعی در این حرفه هستیم که امیدواریم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف مورد نظر دست یابیم.

نماینده اتحادیه قالیبافان شهرستان پارس‌آباد با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های پارس‌آباد در زمینه تولید فرش دستباف بیان کرد: این شهرستان از نظر تولید فرش دستباف و نیز تابلوفرشهای متنوع و نفیس در جایگاه ممتازی در سطح استان قرار دارد و امیدواریم این وضعیت در سالهای آتی نیز به همین منوال باشد.

نایب رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: سالانه بیش از 15 هزار متر مربع فرش دستباف و تابلوفرش در شهرستان پارس‌آباد تولید می‌شود که نیاز است اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ قالیبافی و فرشبافی در منطقه افزایش یابد.

نوبخت از رونمایی یک تخته فرش نفیس دستباف برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد:این اثر هنری بعد از 40 ماه تلاش شبانه‌روزی در اندازه 3.5 در پنج متر در پارس‌آباد بافته شده است که با حضور فرماندار شهرستان پارس‌آباد از آن رونمایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620070
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.