به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، هوشنگ شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت بر سلاح و مهمات شورای تامین استان اردبیل اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و عرصه‌های طبیعی امری مهم و ضروری بوده که تلاش همگانی را می‌طلبد و با تلاش و فعالیتهای یک یا چند نهاد نمی‌توان در زمینه حفاظت از منابع طبیعی گامهای جدی برداشت.

وی با قدردانی از تلاش محیط‌بانان استان اردبیل افزود: وظیفه سنگینی بر دوش محیط‌بانان استان در حفاظت از محیط زیست و سرمایه های طبیعی قرار دارد که باید در کنار حمایت و پشتیبانی از تلاشهای بی‌وقفه حافظان طبیعت استان از این افراد قدردانی شایسته‌ای داشته باشیم که در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

شهبازی منابع طبیعی و محیط زیست را سرمایه‌ای برای منطقه دانست و بیان کرد: برای اینکه بتوانیم مشارکت و تعامل لازم از سوی مردم را در حفاظت و حراست از این سرمایه‌های ملی شاهد باشیم باید اقدامات و فعالیتهای فرهنگی و اطلاع‌رسانیهای لازم از سوی متولیان امر انجام شده و حساسیت ویژه‌ای در مردم نسبت به این امر ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به برخی سوء استفاده‌ها از منابع طبیعی و محیط زیست استان توسط افراد سودجو تصریح کرد: این گونه اقدامات به تخریب محیط زیست منجر می‌شود که انتظار می‌رود با همکاری و گزارشهای به موقع مردمی جلوی این فعالیتها گرفته شده و شاهد توسعه منابع طبیعی در استان باشیم.

وی گفت: در کنار محیط‌بانان و فعالیتهای شایسته آنها باید دستگاههای مختلف و به ویژه نهادهای فرهنگی در این زمینه همکاری داشته و اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای افزایش آگاهیهای مردمی و ایجاد حساسیت عمومی را توسعه دهند تا این امر زمینه‌ساز افزایش مشارکتهای عمومی در حفاظت از مناب طبیعی و محیط زیست استان شود.

در این جلسه از محمد دشتی، محیط‌بان شهرستان بیله‌سوار به دلیل عملکرد شایسته و اهتمام جدی در کشف تخلفات زیست محیطی در منطقه تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619980
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.