به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدرضا سیدمعصومی پیش از ظهر امروز در نشست با نمایندگان فروشگاههای زنجیره‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز زمین پاک باید تلاش کنیم تا حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به یک امر همگانی در استان تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوع زباله گفت: متاسفانه تولید بیش از اندازه زباله به ویژه زباله‌های نایلونی علاوه بر زشت کردن چهره طبیعت، سبب آلودگیهای زیست محیطی و حتی مرگ و میر حیوانات شده و زیانهای گاه جبران‌ناپذیری را به عرصه محیط زیست و حیات وحش وارد می‌کند. 

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: چندین سال است که استفاده از کیسه‌های نایلونی به دلیل اثرات زیانبار آنها در بسیاری از کشورها ممنوع شده است و به جای آن از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌شود که تلاش می‌کنیم این امر در استان اردبیل نیز ترویج و اشاعه یابد. 

سیدمعصومی بیان کرد: در کشور ما مدتی است پویش "نه به کیسه‌های پلاستیکی" با هدف آگاهسازی عمومی در راستای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی آغاز به کار کرده است و امیدواریم با پیوستن فروشگاههای زنجیره ای استان اردبیل به این پویش شاهد کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در استان باشیم. 

وی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی تجدیدپذیر را یکی دیگر از راههای کاهش اثرات منفی تولید زباله‌های نایلونی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در سالهای اخیر آگاهی عمومی نسبت به مسئله حفاظت از محیط زیست افزایش پیدا کرده است، چنین اقداماتی می‌تواند به معرفی و تبلیغ فروشگاههای دوستدار محیط زیست در میان افراد جامعه منجر شود. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619921
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.