به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ سرهنگ‌ پاسدار سیدشفیع حسینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه اعزام زائران و اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: همزمان با شروع جنگ تحمیلی بحث راهیان نور با عناوین مختلف و حضور مردم در جبهه‌ها به منظور پشتیبانی صورت می‌گرفت که ستاد پشتیبانی از جنگ در تمامی استان‌ها تشکیل شده و در این راستا فعالیت‌های انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان 8 سال دفاع مقدس مردم عادی با حضور در جبهه‌های جنگ برای تأمین مایحتاج رزمندگان تلاش‌ می‌کردند، گفت: بعد از پایان جنگ اعزام زائران راهیان نور به وسیله پیشکسوتان دفاع مقدس انجام شد و مردم به صورت خود جوش در این مناطق حاضر شده و با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق می‌کردند.

معاون اجرائی سپاه حضرت عباس‌(ع) استان اردبیل افزود: پیرو ابلاغیه رهبر انقلاب در سال 84، در ستادکل نیروهای مسلح، سازمان حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد و ستاد مرکزی راهیان نور نیز به دنبال این موضوع شکل گرفت که بحث اردوهای زائران راهیان نور در 3 بخش کلی دانش آموزی، دانشجویی و عمومی تقسیم‌بندی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته و تا پایان اسفندماه، بیش از 21 هزار نفر از استان اردبیل به اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور اعزام شدند که در بخش دانش‌آموزی 13 هزار نفر، دانشجویی یک هزارو 500 نفر و عمومی نیز بیش از 7 هزار نفر به این مناطق با همکاری بسیج و نهادهایی مانند آموزش پرورش و وزارت علوم اعزام شدند.

وی بیان کرد: در سال جدید نیز اعزام 23 هزار نفر از استان اردبیل به اردوهای راهیان نور پیش‌بینی شده است که امیدواریم با جلب مشارکت‌های مردمی و کمکهای خیران، بتوانیم اعزام به اردوهای راهیان نور را که گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جنگ نرم دشمنان است، رونق دهیم.

انتقاد از عملکرد دستگاههای دولتی اردبیل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با انتقاد از عملکرد دستگاههای دولتی استان اردبیل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: متأسفانه در بحث ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در استان اردبیل ضعف داریم و دستگاههای دولتی استان برنامه‌ریزی مناسبی برای این موضوع ندارند.

حسینی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال حاضر و با جنگ گسترده فرهنگی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد که در این زمینه سپاه استان نامه‌نگاری و درخواست به منظور مشارکت دستگاه‌های دولتی در حوزه راهیان نور و اعزام زائران را انجام داده ولی تا به امروز هیچ زائری از طرف دستگاهها اعزام نشده است.

وی بیان کرد: بحث ترویج راهیان نور تنها بر عهده سپاه و بسیج نبوده بلکه باید طبق ابلاغیه وزارت کشور به استانداری‌ها، تمامی دستگاههای اجرایی و دولتی در این زمینه فعالیت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619801
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.