به گزارش ایرنا، احمد قنبری روز یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: با توجه به تداوم بارندگی ، پیش بینی افزایش دمای هوا درروزهای آینده ، ذوب شدن ناگهانی برف کوه های مشرف به روستای مورستان وجاری شدن سیل در رودخانه عبوری از داخل این روستا احتمال سیل گرفتگی واحدهای مسکونی واقع شده در حریم وبستر این رودخانه دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه پیش از این بارها به ساکنان چند واحد مسکونی واقع شده در حریم وبستر رودخانه مورستان برای جابجایی محل سکونت هشدار داده شده است، گفت: این افراد متاسفانه توجهی به این هشدارها نکرده اند.
او گفت: با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، ستاد مدیریت بحران خلخال تصمیم به جابجایی ساکنان واحدهای مسکونی در معرض خطر سیلاب این روستا گرفته و به همین منظور چندین دستگاه کانکس در محلی امن در داخل روستای مورستان مستقر می شود.
وی با اشاره به اینکه از آغاز بارش ها واحتمال وقوع سیل در شهرستان اعضای مدیریت بحران خلخال در حال آماده باش بسر می برند اظهار کرد: در حال حاضر تدوام بارندگی ها همراه با ذوب شدن برف کوهای مرتفع در خلخال، موجب قطع آب شرب چهار شده و شرکت آب وفاضلاب روستایی با استفاده از تانکرهای آبرسانی سیار آب شرب این روستاها را تامین می کند.
قنبری با دعوت از مردم روستاهای خلخال جهت همکاری با ستاد مدیریت بحران این شهرستان وتلاش دهیاران درآگاه سازی روستائیان از خطرات احتمال وقوع سیل از اهالی خواست تا موارد ایمنی را به دقت رعایت کنند تا از هرگونه حوادث ناخوسته جلوگیری شود.
وزش باد گرم شدید در روز جمعه هفته گذشته وبدنبال آن بارش بی وقفه باران در خلخال موجب افزایش آب رودخانه های فصلی ودائمی این شهرستان شده وتداوم بارندگی همراه با افزایش دما در روزهای آینده احتمال وفوع سیل در این رودخانه ومناطق کوهپایه ای منطقه را افزایش داده است.
روستای مورستان از توابع بخش مرکزی خلخال از جمله روستاهای واقع شده در دامنه کوه مرتفع الش وار ودر مسیل رودخانه سرچشمه گرفته از این کوه بلند است که زمستان امسال ریزش بهمن در این روستا موجب تلف شدن بیش از 300 راس از گوسفندان این روستا شده وبا گذشت 27 روز از فصل بهار برف وبهمن این منطقه پابرجا ولاشه های گوسفندان در زیر زیر برف مدفون ونا پیدا است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار : بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.