به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ماریا موسوی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک اعضای ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: حدود 98 درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان در هیئت‌های اجرایی استان اردبیل تائید صلاحیت شده‌اند.

وی افزود: طبق ماده 48 قانون انتخابات شوراها، هیئتهای نظارت شهرستان و بخش، تا 31 فروردین فرصت بررسی صلاحیت آن دسته از داوطلبانی را که در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شده‌اند را دارند.

 دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها، در یکم اردیبهشت نظر خود را به هیئتهای اجرایی شهرستانها و بخشها اعلام خواهند کرد و در دوم اردیبهشت مراتب تائید یا رد صلاحیت به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

موسوی بیان کرد: طبق تبصره دو ماده 46 قانون انتخابات شوراها، سوابق داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، از تاریخ هفتم فروردین ماه تا 16 فروردین ماه به مدت 10 روز، به وسیله مراجع قانونی مورد بررسی قرار گرفت و هیئتهای اجرایی شهرستانها و بخشها نیز برای مدت هفت روز یعنی از 17 تا 23 فروردین ماه صلاحیت داوطلبان را مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: از مجموع 6 هزار و 603  نفر داوطلب شوراهای شهر و روستا در استان، بیشترین تعداد، مربوط به رده سنی 36 تا 40 سال بوده است که از این تعداد 944 نفر برای شوراهای شهر و پنج هزار و 659 نفر نیز برای شوراهای روستاها ثبت‌نام کرده‌اند.

 دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: 6 هزار و 436 نفر از داوطلبان مرد و 167 نفر زن هستند و از مجموع ثبت‌نام کنندگان یک هزار و 566 نفر دارای سابقه عضویت در ادوار شورا و پنج هزار و 37 نفر بدون سابقه عضویت در شوراهای ادوار گذشته هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618707
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.