به گزارش ایرنا، فرهاد سبحانی روز یکشنبه درنشستی با فرماندار خلخال افزود: پارسال از 210 میلیارد ریال اعتبارعمرانی بنیاد مسکن تنها 70 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی تخصیص یافت، ولی به برکت مشارکت مردمی وهمکاری دهیاران بسیاری از طرح های هادی روستاهای بزرگ از جمله پروچ، خمس وشال خلخال اجرا و در اختیار اهالی این روستاها قرار گرفت.
وی با بیان اینکه میانگین طرح های هادی اجرا شده در روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل 37 درصد می باشد، بیان کرد: این میزان در خلخال 50 درصد است.
به گفته وی، درحال حاضر طرح هادی در 402 روستای استان اردبیل اجرا شده اما با توجه به عمر بالای برخی طرح های اجرا شده در 320 روستا نیاز به بازنگری این طرح ها می باشد.
در این نشست فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با تقدیر از عملکرد بنیاد مسکن برای عمران روستایی گفت: یکی از عوامل مهم در جلوگیری از روند رو به رشد مهاجرت توسعه وعمران روستایی در روستاهای این شهرستان است.
وی افزود: بیکاری تنها یک عامل از عوامل دخیل در مهاجرت مردم خلخال به مناطق دیگر کشور است ودر صورتی که رفاه اولیه مردم از جمله راه مناسب و مسکن خوب فراهم شود در مهاجرت معکوس روستائیان این شهرستان تاثیر گذار خواهد بود .
او گفت: اجرای پروژه مجتمع تجاری بنیاد مسکن واحداث برج 15 طبقه در خلخال به یکی از مطالبات مردم این شهرستان تبدیل شده وانتظار می رود عملیات اجرایی این طرح بزودی از سوی بنیاد مسکن آغاز شود.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد. این شهرستان با مشکل مهاجرت روستاییان مواجه بوده و جمعیت آن در سال های گذشته کاهش یافته است.
خبرنگار : بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.