به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی احمدی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان نیر اظهار داشت: با توجه به وقوع تندباد و سیلی که روز گذشته بخشهای مختلف استان را تحت تاثیر قرار داد، شهرستان نیر نیز یکی از مناطقی بود که متاسفانه بر اثر سیل 47 میلیارد ریال خسارت را متحمل شد.

وی با اشاره به این‌که ذوب شدن برف کوه سبلان دلیل اصلی وقوع سیل در این شهرستان است، افزود: متاسفانه روز گذشته به دلیل بارش باران و بالا رفتن دمای هوا برف و یخ کوه سبلان ذوب شده و به همین دلیل سبب به راه افتادن سیل شده است و هم‌اکنون شاهد وقوع تلفات بسیاری در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان نیر گفت: این سیل به بسیاری از بخشهای تاسیساتی و زمینهای کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده و سبب دغدغه و نگرانی بسیاری از افراد در این زمینه شده است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته تا حد امکان از وقوع تلفات جلوگیری به عمل آوریم.

احمدی بیان کرد: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی و زارعت یک میلیارد تومان، خسارت وارد شده به ابنیه و تاسیسات شهری و برخی از پل‌های روستایی  700 میلیون تومان و خسارت به خاک نباتی سه میلیارد تومان برآورد شده است که تمامی تلاش ما مبنی بر حل مشکلات موجود در این زمینه است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

وی تصریح کرد: احتمال وقوع حوادث احتمالی و پیش‌بینی نشده همیشه وجود دارد که به همین منظور باید راهکارهای اساسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود تا بتوانیم از این طریق از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کرده و با تلاشها و پیگیریهای انجام یافته به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617141
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.