علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: تندباد و وزش بادهای شدید که روز گذشته در سطح استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی جریان داشت با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت در مشگین‌شهر و 104 کیلوکتر بر ساعت در اردبیل سبب وارد آمدن خساراتی در بخشهای مختلف استان اردبیل شد.

وی با بیان اینکه سامانه وزش بادهای شدید از صبح امروز ملایم شده و مشکلات در این حوزه کاهش یافته است، گفت: یک سامانه ناپایدار جوی دیگر که از دیشب وارد استان شده در کنار فراهم کردن شرایط ابری، بارش باران در مناطقی از استان را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بارندگیها از حوالی ظهر امروز در مناطقی از استان به تدریج آغاز و به طور متناوب تا عصر یکشنبه تداوم خواهد داشت که بارش در مناطق کوهستانی استان گاهی به صورت رگبار توام با تندبادهای لحظه‌ای با سرعت 30 تا 60 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: از دیگر اثرات این سامانه کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دمای هوا نسبت به روز قبل و در نواحی منتهی به استان گیلان همواه با مه موقت خواهد بود که با خروج این سامانه از روز دوشنبه افزایش دما در استان انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: از هم اکنون آسمان در مرکز استان اردبیل ابری بوده و شاهد آغاز بارشها هستیم که تا فردا این بارشها در سطح استان ادامه خواهد داشت و با خروج این سامانه دمای هوا در مناطق مختلف پایدار خواهد بود که اطلاع‌رسانیهای لازم در این زمینه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616808
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.