به گزارش ایرنا ، مسعود امامی یگانه روز شنبه در جلسه ستاد بحران مشگین شهر افزود: شهرستان مشگین شهر با 35 میلیارد ریال بیشترین میزان خسارت را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در اثر سیل و تندباد راه ارتباطی چند روستای شهرستان مشگین شهر بسته و برای بازگشایی آنها تلاش می شود.
او اظهار کرد: هم اکنون 20 تانکر آبرسانی برای تامین آب مردم در حال فعالیت بوده و بطری های آب 3.5 لیتری نیز بین مردم توزیع می شود.
فرماندار مشگین شهر هم در این جلسه گفت: احتمال وصل جریان آب شرب این شهر تا ساعت 24 امروز وجود دارد.
میرعلی رحیمی زاد افزود: تلاش ها برای بهسازی جاده اندزق این شهرستان نیز آغاز شده و تردد در جاده روستایی مجنده پیرعلی تا 2 ساعت آینده از سر گرفته می شود.
جمعه گذشته توفان 135 کیلومتر بر ساعت مشگین شهر علاوه بر وارد کردن خسارت به برخی تاسیسات شهری و روستایی موجب ذوب برف سبلان و گل آلود شدن رودخانه خیاوچایی به عنوان منبع تامین آب شرب شهرستان مشگین شهر شد.
غلظت و گل و لای موجود در آب این رودخانه باعث شده که مشکلاتی در تصفیه خانه مشگین شهر بوجود آید و هم اکنون آب 50 درصد از مشترکان این شهرستان قطع می باشد.
تندباد همچنین در شهرستان های مشگین شهر ، اردبیل و سرعین موجب قطع برق شده بود که به جز سرعین این مشکل در دیگر مناطق رفع شده است.
بارش باران های رگباری و ذوب شدن برف در شهرستان نیر هم باعث طغیان رودخانه ها شده و خسارتی به مزارع کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
تندبادهایی با سرعت بالغ بر 85 کیلومتر بر ساعت که بیشترین سرعت آن در شهرستان مشگین شهر (در شمال غرب اردبیل ) با 130 کیلومتر بر ساعت و اردبیل با سرعت 108 کیلومتر ثبت شده است.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.