به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فریبا محمدلو صبح امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به طرح وزارت کشور مبنی بر توان‌افزایی مدیران زن در نهادهای اداری و دواتی، سال گذشته نخستین دوره طرح توان‌افزیی با حضور مدیران کل امور بانوان استانداری‌های سراسر کشور در اردبیل برگزار شد.

وی گفت: دومین طرح توان‌افزایی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها با محوریت مشاوران و کارشناس مسئولان در اردبیل برگزار می‌شود که این طرح به صورت کارگاهی با هدف آشنایی بانوان با جایگاه و سهم زنان در برنامه‌های توسعه فردا افتتاح شده و شروع به کار می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: طرح غربالگری بانوان به دلیل افزایش آمار سرطان در بانوان استان اردبیل به صورت پایلوت با محوریت بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که در این زمینه تفاهم‌نامه لازم با دانسگاه علوم پزشکی استان اردبیل منعقد شده است.

محمدلو تصریح کرد: این طرح از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و در فاز نخست بانوان شاغل ادارات و در فازهای بعدی اقشار مختلف بانوان را شامل می شود که بانوان شاغل در ادارات می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کرده و خدمات رایگان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خردادماه سالجاری نتایج حاصل از این طرح احصاء شده و جمع‌بندی‌های لازم برای اجرای گسترده آن تصمیم‌گیری می‌شود، بیان کرد: طرح تاب‌‌آوری اجتماعی و فردی بانوان نیز در سالجاری ادامه خواهد داشت که تا به امروز این طرح با آموزش 20 سازمان غیردولتی، 375 نفر و تربیت 20 مدرس همراه بوده است.  

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616548
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.