به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در آیین شام غریبان حضرت زینب (س) در مسجد جمعه خلخال با اشاره به تلاش رسانه ای جهان غرب برای خدشه دار کردن اسلام و دریافت راحت برنامه های تلویزیونی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در کشور افزود: مقابله با این هجمه ها وظیفه روحانیون را خطیرتر کرده و آنها باید با آگاهی به علم روز در مقابل شبهات دینی ایجاد شده از سوی دشمن ایستادگی کنند.
وی اظهار کرد: فقدان علما در جامعه و خالی بودن جای هدایت های معنوی روحانیون موجب انحراف جامعه و افزایش بداخلاقی ها و آسیب های اجتماعی می شود.
آیت الله عاملی افزود: امروزه 2 موضوع ایجاد فضای سالم تربیتی و زمینه سازی برای علم و تربیت نسل جدید از ضروریات جامعه بوده که در این بین حوزه های علمیه در رسیدن به این اهداف مهم نقشی اساسی و تعیین کننده دارند.
او گفت: وجود فرهنگ غنی عاشورایی در ایران اسلامی همواره این کشور را از گزند دشمنان مصون کرده و ماندگاری نهضت حسینی همراه با عشق و علاقه وافر مردم به امام حسین (ع) و ائمه ایران اسلامی را همچنان در برابر تهدیدهای فرهنگی و نظامی دشمن مصون خواهد کرد.
وی با پرداختن به خصوصیات فردی و ویژگی های منحصر بفرد حضرت زینب (س) اظهار کرد: روشنگری های آن حضرت در آن روزگار سبب زنده نگهداشته شدن و تداوم نهضت حسینی و عاشورایی در جهان اسلام شده و حضرت زینب (س) در رساندن پیام واقعه عاشورا نقش مهمی ایفا کرده که امروزه جامعه ما نیز از این پیام رسانی حضرت زینب بهره کافی را برده و خواهد برد.
او با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) با روشنگری های خود ماهیت بنی امیه را آشکار کرد افزود: خطبه‏ های این بانوی بزرگوار و امام سجاد (ع) در کوفه ، شام و مدینه بیشترین اثر را در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشت.
امام جمعه اردبیل ماندگاری و بقا نهضت امام حسین (ع) را در گرو روشنگری های حضرت زینب (س) دانست و گفت: پیام رسانی و افشاگری جنایات یزیدیان به معنای تثبیت فرهنگ عاشورا بود که حضرت زینب (س) به 2 شیوه خطبه خوانی و گفت و گوهای پراکنده به نحو احسن به انجام رساند.
آیت الله عاملی اظهار کرد: در دنیای امروزی نیز استکبار با همان انگیزه بنی امیه وارد عمل شده و با تمام قدرت به صحنه آمده تا اسلام را از صفحه روزگار محو کند بنابراین باید هوشیارانه و زینب گونه با حوادث برخورد کرد.
وی عشق واردت مردم خلخال به امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را وصف ناپذیر دانست و افزود: برگزاری سالانه مراسم باشکوه شام غریبان حضرت زینب در این شهرستان نمونه ای بارز از این عشق و ارادت قلبی مردم این منطقه به اهل بیت است.
در این مراسم که به همت هیات های عزاداری خلخال برگزار شد از عزاداران شرکت کننده در مراسم با غذای گرم پذیرایی ، مداحی و عزاداری شد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.