به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، فریدون بابایی ظهر امروز در جلسه سرمایه‌گذاری بخش معادن شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به مطالعاتی که برای پایان فاز نخست اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن انجام داده شده بود قرار است که به‌زودی عملیات استخراج فلزاتی همچون طلا، روی، مس و سرب از این معادن آغاز شود و امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته فازهای بعدی را نیز با موفقیت به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این‌که با همکاری و مشارکت شرکت امیدرو مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن در دستور کار قرار داده شده است، افزود: امیدواریم با آزمایش‌های انجام شده مبنی بر وجود معادن فلزات بتوانیم به تمامی اهداف مورد نظر خود دست یافته و شاهد موفقیت‌های بزرگی در این زمینه باشیم.

فرماندار شهرستان خلخال گفت: فاز نخست این پروژه با هزینه‌کرد سه میلیارد تومان اعتبار به مرحله اجرایی رسیده و با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته فاز دوم آن نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود و به همین منظور اقدامات لازم در این رابطه انجام داده شده تا بتوانیم از این طریق تمامی اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

بابایی بیان کرد: مطالعات این پروژه از سال 93 آغاز شده که با توجه به ضعف بخش‌های کشاورزی و دامداری در خلخال اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در رابطه با توسعه و بهبود وضعیت داشته باشد و ما را به تمامی اهداف مورد نظر برساند، چرا که این موضوع سبب خارج شدن از رکود اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در این زمینه باید مورد توجه واقع شود جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا بتوانیم با واگذاری بخشی از معادن موجود در پهنه معدنی قزل‌اوزن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه ایجاد اشتغال را برای نیروهای جویای کار فراهم کنیم و از این طریق شاهد رونق و توسعه بخش اقتصادی و اشتغال منطقه باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615252
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.