به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش در نشست مرکز خدمات سرمایه ‌گذاری استان اردبیل موسوم به پنجره واحد افزود : بسیاری از مشکل هایی که سرمایه گذاران را از ابتدا و یا در میان راه از تصمیم خود منصرف کرده و یا پس از اجرای طرح ها سبب توقف فعالیت آنها می شود از چنین مقررات و قوانین دست و پاگیر ناشی می شوند.
وی به برخی قوانین زیست محیطی در اجرای طرح ها اشاره کرد و گفت: شاید سال ها قبل سازمان حفاظت از محیط زیست به درستی قانونی را برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا وضع کرده بود ولی اکنون به خاطر پیشرفت فناوری با نصب دستگاههایی ، میزان آلایندگی بسیاری از واحدهای تولیدی از جمله مجتمع های پتروشیمی به مراتب کاهش یافته است.
وی افزود : مدیران باید به شکل آگاهانه در عین حالی که مقررات و مصالح عمومی جامعه را در نظر می گیرند در چنین مواردی با دریافت مستندات تخصصی مبنی بر آلاینده نبودن چنین مجتمع هایی مجوز احداث آنها را صادر نمایند.
وی شهرک های صنعتی را برای سرمایه گذاری در ارتباط با طرح های بزرگ مانند پتروشیمی ، مکان مناسب و دارای امتیازهای ویژه دانست و گفت : متقاضی این طرح در استان اردبیل نیز می تواند با تهیه مستندات در ارتباط با کاهش درجه آلایندگی این مجتمع به واسطه نصب تجهیزات پیشرفته در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل پروژه خود را اجرا نماید.
او پیشنهاد کرد : بهتر است سرمایه گذاران قبل از اقدام برای سرمایه گذاری در طرح های بزرگ با به کارگیری یک مشاور مجرب مسایل مربوط به آلودگی های محیط زیستی آنها را بررسی کنند.
رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بسیاری از تحول های بزرگ در حوزه های مختلف در دنیا از افکار ساده و در عین حال ابتکاری افراد عادی ایجاد شده اند ادامه داد : باید باتوجه دقیق به هر پیشنهادی که ازسوی سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح می شوند و پس از بررسی های کارشناسانه در صورت مفید بودنشان نسبت به انجام آنها اقدام کرد.
خدابخش ، همچنین خواستار به خرج دادن حوصله کافی ازسوی مدیران و کارشناسان برای گفت و شنود درباره طرح هایی که افراد قصد سرمایه گذاری در آنها را دارند شد و افزود : هم ارگانها و هم سرمایه گذاران باید قبل از انجام هر اقدامی به شکل واضح و صریح تمام موارد لازم در این زمینه را بیان کنند تا در آینده مشکلی برای هر دو طرف ایجاد نشود.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استاندرای اردبیل ترتیب یافت متقاضیان سرمایه گذاری چند طرح ازجمله گاوداری، مکان تفریحی زیپ لاین ، پتروشیمی و چند پطرح دیگر مسایل و پیشنهادهایشان مطرح و پاسخ های لازم را از استاندار و مدیران ذیربط دریافت کردند.
در سال گذشته با حمایت های دولت علاوه بر اجرایی شدن طرح های اقتصادی مهم در استان 240 واحد تولیدی راکد نیز از رکود خارج و فعال شدند.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.