به گزارش خبرگزار تسنیم از اردبیل، محمد خداپرست صبح امروز در نشست با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: محیط زیست امانتی است بر دستان ما و میراثی است برای نسلهای آینده و وظیفه همه ما بوده تا در حفظ و نگهداری آن تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی تنوع اقلیمی، تنوع زیستی و غنای گونه های گیاهی و جانوری و وجود زیستگاههای متنوع را از قابلیتها و ویژگیهای محیط زیست طبیعی استان برشمرد و بیان کرد: حفاظت و حراست از این زیستگاهها و مواهب خدادادی با گشت و کنترل محیط‌بانان در 9 اداره حفاظت محیط زیست و 12 پاسگاه محیط‌بانی به طور شبانه‌روزی و مستمر در سطح استان انجام می‌شود. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صید و شکار غیرمجاز در سطح استان تصریح کرد: در سال گذشته 320 نفر متخلف شکار و صید توسط محیط‌بانان که جزو ضابطین دادگستری هستند دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شدند.

خداپرست با قدردانی از مساعدت­­­­­­­­­­­­­­­ ­­­­­­­­­های دستگاه قضایی و دادستان اردبیل در تسریع و تسهیل پرونده‌های زیست محیطی گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی استان است که در این راستا انتظار می‌رود همکاریها و تعامل با دستگاه‌های مرتبط در این حوزه افزایش و توسعه یابد. 

وی افزود: همکاری و مشارکت هر چه بیشتر در راستای مقابله با تخلفات زیست‌محیطی از نقش و اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این زمینه همکاری دستگاه قضایی و دادستانی مناسب و مطلوب بوده که تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها و تعاملات افزایش یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613306
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.