آرام حلیم روز دوشنبه در بازدید از کارگاه قالی بافی بیله سوار افزود: پرداختن به آموزش ‌های صنایع دستی و فنی ‌ وحرفه ‌ای در جامعه راه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار می ‌کند و باید بیش از پیش به آموزش اهمیت داده شود چون زیربنای ایجاد مشاغل و صنوف آموزش است.
وی با اشاره به اینکه حمایت جدی از ایجاد کارگاه های صنایع دستی باعث اشتغال پایدار شده و فرصت های شغلی مناسبی برای جامعه بوجود می آورد،گفت: توجه به حوزه صنایع دستی و ایجاد کارگاه های تولیدی با نظارت مسوولان می تواند زمینه افزایش تولید و اشتغال را فراهم کند.
حلیم افزود: بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان در حوزه قالی بافی فعالیت دارند و سال گذشته از طریق فنی و حرفه ای شهرستان برای 30نفر مهارت قالی بافی آموزش داده شد و امسال نیز آموزش مهارت قالی بافی از اواخر فروردین برای 60نفر در این شهرستان آغاز می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، حلیم ادامه داد: صنایع دستی مادر همه صنایع است و از زمانی که بشر زندگی خود را آغاز کرده برای رفع نیاز به تولید صنابع دستی روی آورده است.
فرماندار بیله سوار با تاکید بر اینکه صنایع دستی تبلور عینی اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: تنوع رشته های صنایع دستی و آموزش افراد علاقه مند می تواند در کنار اشتغال و سرمایه گذاری زمینه صادرات این محصولات را در شهرستان فراهم کند.
او گفت: ظرفیت های صنایع دستی باید در این شهرستان شناسایی شود و بانک هنرمندان برای ساماندهی هنرمندان صنایع دستی تشکیل شود.
وی برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع‌ دستی و توانمندی ‌های بانوان را فرصتی مناسب برای پیشرفت ، رشد و شکوفایی استعداد و ارتقای فعالیت و نمایش هنر آنها دانست و افزود: برای ایجاد تحول در عرصه ‌های مختلف و بهره ‌گیری از ظرفیت و توانایی بانوان ایجاد نمایشگاه توانمندی های بانوان در حوزه های صنایع دستی و مشاغل خانگی یکی از اولویت های شهرستان در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خواهد بود.
بیله سوار مغان که در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد جزو مناطقی است که در بافت فرش و قالی توسط هنرمندان زبده شهرت منطقه‌ای و حتی ملی به خود گرفته و در این زمینه با پرداخت تسهیلات و امکانات مختلف از بافندگان حمایت می شود.
سالانه بیش از 2 هزار متر مربع فرش دستباف توسط هنرمندان شهرستان بیله سوار تولید و روانه بازار می‌شود و 374 نفر در این شهرستان از خدمات بیمه ای این حرفه بهره مند هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.