محمد پورقلی روز شنبه در جلسه شورای اداری این اداره کل افزود: از این آموزش ها 2 میلیون و 700 هزار نفر ساعت در بخش خصوصی و چهار میلیون و 769 هزار و 707 نفر ساعت آموزش در بخش دولتی برای مردم ارائه شد.
او با تبیین شعار سال 96 اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهار کرد: مهارت آموزی یکی از ابزارهای بنیادین توسعه اشتغال کشور است و تلاش و پیگیری روسای مراکز و واحدها بیش از پیش ضرورت دارد.
وی گفت: در سال گذشته 18 هزار و 50 نفر از متقاضیان آموزش های مهارتی در استان گواهینامه الکترونیکی دریافت کردند.
او افزود: در این مدت همچنین با بهره گیری از ظرفیت های کارت های هوشمند و بانک اطلاعاتی پورتال جامع سازمان و لحاظ قرار دادن عوامل کلیدی کیفیت، امنیت، سرعت، دقت و کاهش هزینه ها گواهینامه های سازمان به صورت الکترونیکی در استان صادر و به مهارت آموختگان اعطا شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: برای موفقیت در کار در دوره جدید باید تغییرات جدی در روش های آموزشی صورت بگیرد و تجهیرات کارگاهی به سمت آی تی و آی سی تی برود و از فضاهای مجازی و تکنولوزی روز بخوبی استفاده شود تا مخاطبان برای حضور در دوره ها رغبت نشان دهند و آن را نیاز روز بدانند.
پورقلی اظهار کرد: تاکنون آموزش های ما عرضه محور بوده اما باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم تا اگر دانشجو و یا دانش آموزی پس از تحصیل وارد جامعه شد بتواند با مهارت هایی که دارد برای خود شغلی ایجاد کند.
وی بیان کرد: هر کاری در کشور نیازمند مهارت است و حتی مهارت های اجتماعی لازمه زندگی کنونی است لذا در دوره جدید به جای آموزش های عرضه محور در گذشته که مخاطب مجبور به انتخاب رشته های موجود بود امروز دیگر باید به سمت آموزش های تقاضا محور برویم تا بر اساس نیاز بازار بتوانیم آموزش ها را تنظیم و اجرایی کنیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فنی و حرفه ای اردبیل ، وی استقرار سیستم جامع نظارتی برای بهبود وضعیت موجود، مستندسازی آموزش های محصول محور ، هدایت مربیان به سمت کارهای علمی و پژوهشی ، سوق دادن آموزش ها به سمت حرفه های کشاورزی، دامپروری و آموزش در صنایع و تاکید بر آموزش ضمن خدمت مربیان و پرسنل اداری را از اهم وظایف روسای مراکز ذکر کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.