به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدرضا سیدمعصومی پیش از ظهر امروز در بازدید از منطقه گردشگری فندقلو اظهار کرد: منطقه گردشگری فندقلو توسط جمعی از محیط‌بانان و مسئولین اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل و شهرستان نمین و با مشارکت اعضای هیئت کوهنوردی بانوان شهرستان اردبیل، و جمعی از مسئولین و اهالی طبیعت دوست منطقه پاکسازی شد.

 رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این برنامه با شعار طبیعت را دوست بداریم  برگزار شد و هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها آگاهسازی و ایجاد حساسیت به حفاظت و حراست از طبیعت و جنگل فندقلو برای گردشگران است.

وی با بیان اینکه در این برنامه یک تن زباله جمع‌آوری شد، افزود: برگزاری این برنامه گامی در راستای حساسیت‌زایی مردم برای طبیعت دوستی است و بنا داریم همزمان با دوم اردیبهشت‌ماه روز جهانی زمین پاک، پاکسازی مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و سایر مکانهای گردشگری و تفریحی با مشارکت شهروندان و سازمانهای مردم نهاد و سایر دستگاههای اجرایی در سطح استان را برگزار کنیم.

سیدمعصومی بیان کرد: هر چند تلاش حافظان محیط زیست و علاقه‌مندان به طبیعت به این نکته معطوف بوده که زباله‌ها از چهره طبیعت پاک شود ولی لطافت و پاکیزگی طبیعت بدون مشارکت شهروندان و گردشگران میسر نخواهد شد و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در این زمینه با اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی مشارکت عمومی را فراهم آوریم.

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: حفاظت و حراست هر چه بیشتر از منابع جنگلی و محیط زیست استان نیازمند مشارکت و همکاری هر چه بیشتر مردم و گردشگران است و انتظار می‌رود که مردم در هنگام ترک جنگلها و تفرجگاهها هر یک زباله‌های خود را جمع‌آوری کنند تا شاهد طبیعتی سالم و زیبا باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608965
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.