به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی تخصصی مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی در اردبیل اظهار کرد: با اقدامات و پیگیریهای انجام شده در حال حاضر 53 درصد ادارات و دستگاههای استان اردبیل فضای اداری خود را برای عبور و مرور معلولان مناسب‌سازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان مناسب‌سازی ادارات استان قابل قبول نیست، تصریح کرد: ضروری است تا در زمینه مناسب‌سازی 47 درصد باقیمانده ادارات استان نیز اقدامات مناسب و شایسته‌ای انجام شود تا شاهد تسهیل در عبور و مرور معلولان در این فضاها و مکانها باشیم.

ستاری با اشاره به رتبه سوم استان اردبیل در مناسب‌سازی فضای اداری بیان کرد: در زمینه  مناسب‌سازی آسانسورهای اداری رتبه سوم، مناسب‌سازی مسیر عبور راهروها و راه پله‌های ساختمانهای اداری رتبه دوم و اصلاح ورودی اصلی ساختمان و سطح شیب‌دار برای ورودی ادارات نیز با 93 درصد اردبیل توانسته است رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد که امیدواریم در این زمینه شاهد تداوم اقدامات باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل راه‌اندازی بانک اطلاعات مناسب‌سازی در استان به ویژه در شهر سرعین را ضروری دانست و افزود: انتظار می‌رود در زمینه تدوین سند راهبردی برای مناسب‌سازی و نیز راه‌اندازی آژانسهای حمل و نقل معلولان کم‌توان پیگیریها و مساعدتهای لازم انجام شود.

وی انجام مشاوره مناسب‌سازی در شهرداریها و فرمانداریهای استان، اصلاح و رفع ایرادات و نواقص شناسایی شده در راستای مناسب‌سازی و اختصاص اعتبارات مناسب عمرانی برای امر مناسب‌سازی فضاهای اداری و فضاهای شهری از جمله اقداماتی است که باید در راستای تسهیل در تردد معلولان انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مناسب‌سازی استان و شهرستانها گفت: باید در این جلسات نواقص و مشکلات در حوزه مناسب‌سازی فضاهای اداری و عمومی در سطح هر شهرستان و منطقه بررسی و برای رفع این مشکلات پیگیریهای لازم انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608949
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.