به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابوالفضل محبی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مرکزی انجمن شعر بسیج استان  اردبیل در تشریح برنامه‌های انجمن شعر در گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی  اظهار کرد: با برگزاری همایشی از شاعر انقلابی و چهره شاخص هنری استان اسکندر نجفی‌ها تجلیل می‌شود.

 وی افزود: در سومین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم عصر شعر و خاطره و رونمایی از دو جلد کتاب شعر با مشارکت دستگاههای فرهنگی و هنری استان و تیپ 40 ارتش  در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار خواهد شد و در این مراسم تعدادی 6 نفر از شعرای استان سروده های خود را قرائت خواهند کرد.

مدیر انجمن شعر بسیج استان اردبیل با بیان این‌که در پنجمین روز هفته هنر انقلاب اسلامی از برترینهای حوزه هنر استان در رشته‌های مختلف هنری تجلیل خواهد شد، افزود: استاد اسکندر نجفی‌سوها از طرف سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل به عنوان چهره شاخص هنری معرفی  و از فعالیتها و تلاشهای چندین دهه این شاعر انقلابی و متعهد استان قدردانی خواهد شد.

محبی بیان کرد: در ششمین  روز از هفته  هنر انقلاب اسلامی مراسم عصر شعر و خاطره گرامیداشت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور شعرای شهرستانی و استانی و مساعدت و همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال برگزار خواهد شد و در این مراسم از چهره‌های  شاخص حوزه ادبیات و هنر شهرستان خلخال تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: استاد سخنور هزاران بیت شعر در مورد انقلاب اسلامی, دفاع مقدس و شهدا سروده است که همین کار سبب شده است که او در ردیف شعرای انقلابی و متعهد قرار بگیرد.

استاد اسکندر نجفی‌سوها متولد 1323 روستای سوها از توابع شهرستان نمین است که سرودن شعر را از همان دوران نوجوانی شروع کرد و حاصل این تلاشها در کتابهای پیک راستان, خیال سئیرانگاهی, مژده رحمت, باغیش یاغیشلاری, شورها و شوقها, نغمه‌های به رنگ خیال, چیستان وجود گردآوری شده است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608948
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.