به گزارش ایرنا بهزارد ستاری روز شنبه در نخستین کارگاه آموزش تخصصی مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل افزود: مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی برای معلولان از چند سال پیش شروع شده بطوریکه تاکنون 53 درصد این ادارات عملیات مناسب سازی را انجام دادند.
وی بیان کرد: استان اردبیل به لحاظ مناسب سازی اداری برای تردد معلولان رتبه سه کشوری را دارد اما در اصلاح ورودی اصلی ساختمان و سطح شیب دار با 93 درصد رتبه اول کشوری را دارد .
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این استان در بین استان های کشور برای مناسب سازی مسیر عبور راهروها و راه پله های ساختمان های اداری رتبه دوم و مناسب سازی آسانسورهای اداری هم رتبه سوم را کسب کرده است.
ستاری با اشاره به نارسایی های موجود در دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی افزود: در سامانه اطلاع رسانی ،سرویس های بهداشتی ، جذب اعتبارات و رعایت ضوابط در صدور پایان کار از جمله نارسایی های موجود در مناسب سازی است که وضعیت مناسبی را در این موارد مشاهده نمی شود .
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: برگزاری مرتب جلسه های مناسب سازی استان و شهرستان ها از طریق فرمانداری ها ،پیش بینی اعتبارات عمرانی جهت مناسب سازی دستگاه های اداری و فضاهای شهری ،اصلاح و رفع ایرادهای احصا شده برای مناسب سازی ،پیش بینی های لازم مناسب سازی در طراحی ها ،راه اندازی بانک اطلاعات مناسب سازی در استان به خصوص شهر سرعین ، ایجاد مشاوره مناسب سازی در شهرداری ها و فرمانداری ها ، تدوین سند راهبردی برای مناسب سازی و راه اندازی آژانس های حمل و نقل معلولان کم توان از جمله پیشنهاد هایی است که در صورت اجرای این پیشنهاد ها شاهد خدمات رسانی به معلولین خواهیم بود.
در این کارگاه سه روزه کارشناسان در ارتباط با چگونگی مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی برای تردد بهتر معلولان تبادل نظر کردند.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.