محمد فیضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به نظر من تمرکز بر روی مسائل مهم و دوری از جلسه های رفع تکلیفی و دستور جلسه کلی باید اساس کار دولت و مجلس باشد چرا که جنس پیشرفت در هر عرصه ای باور به تولید و اشتغال است که باید نصب العین تمامی برنامه های ما باشد.
وی بیان کرد: بر این اساس مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تولید و اشتغال اقدامات عملی انجام دهند و از کارهای تکراری و حضور در جلسه های غیرمفید که غیر از اتلاف وقت فایده ای ندارد پرهیز کنند.
فیضی ادامه داد: تمام مدیران دستگا ههای اجرایی باید همگام با دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال حرکت کرده و با برنامه ریزی و هدف گذاری در رفع بیکاری اقدام های موثری را انجام دهند.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس با تعامل همدیگر در تحقق شعار امسال مصمم است و ضروری است نظام اداری آمادگی پذیرش تفکر ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید را داشته باشد.
نماینده اردبیل ،نیر ،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و اشتغال ارکان اصلی اقتصاد است افزود: تولید و اشتغال مکمل هم هستند که ایجاد آن مستلزم تغییر نگرش مدیران و توانمند سازی تشکیلات اداری به منظور پذیرش ایده های جدید است.
فیضی گفت: اشتغالزایی در کشور مستلزم افزایش تولیدات داخلی است و تا زمانی که تولید داخلی افزایش نیابد اشتغال در کشور ایجاد نخواهد شد.
وی بیان کرد: علاوه بر افزایش تولیدات داخلی از طریق سرمایه گذاری خارجی هم می توان شاهد اشتغالزایی در کشور شد بطوریکه می توان از طریق فاینانس خارجی و هم فاینانس مشارکتی با شرکت های خارجی و حتی سرمایه گذاری مستقیم خارجی تولیدات کشور را افزایش داد.
وی افزود: البته این کار ها با نظام اداری فعلی ممکن نیست بلکه باید نگرش ها و رفتار مدیران در این مورد تغییر یابد در غیر این صورت کار بخوبی پیش نمی رود.
نماینده اردبیل ،نیر ،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام اداری را ضروری خواند و گفت: وقتی نظام اداری بروکراسی شکل می گیرد در درون این نظام یک دسته کارهای روتین و یکنواخت روح نظام اداری می شود.
فیضی بیان کرد : اگر می خواهیم کار انقلابی و جهادی در تولید و اشتغال شکل بگیرد باید تشکیلات اداری اصلاح شده و آمادگی لازم را برای پذیرش خلاقیت و نوآوری را داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر تشکیلات اداری آمادگی پذیرش ایده های خلاق نداشته باشد روی کارهای روتین و تکراری متمرکز شده و یک نظام اداری بیمار را بوجود می آورد که در درون این نظام اداری فضا برای فکر و اندیشه بسیار تنگ می شود.
فیضی بااشاره به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اضافه کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بر تحقق شعار امسال تاکید دارند مجلس و دولت هم برنامه های مدونی را برای تولید و اشتغال مدنظر دارند که با تغییر نگرش ها به آن سمت حرکت کرده و هدف گذاری خواهد شد.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.