به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراد فتحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: با توجه به این‌که در کنار خانواده بودن زندانیان در ایام عید نوروز یک اولویت اساسی برای ماست به همین منظور با پیگیری‌های روسای زندانها و موافقت مراجع قضایی یک هزار و 336 نفر از زندانیان محکوم زندانهای اردبیل به مرخصی اعزام شدند تا در ایام تعطیلات نوروزی در کنار خانواده‌هایشان باشند.

وی با اشاره به این‌که مرخص دادن به زندانیان واجد شرایط در رابطه با کاهش آسیبهای اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: تمام تلاش ما بر این بوده است که کسانی که واجد شرایط بوده‌اند را به مرخصی اعزام کنیم تا با حضور در کنار خانواده بتوانند حالت روحی و روانی مناسبی را پیدا کنند که به همین منظور 52 درصد از محکومان زندان‌های اردبیل به مرخصی ایام تعطیلات عید نوروز اعزام شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل بیان کرد: بازدیدهای مستمر دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها و قضات از زندان‌های استان در ارتباط با کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار موثر باشد که انتظار داریم این موضوع مورد توجه واقع شود و با تداوم بازدید شاهد نتیجه‌بخش بودن این موارد باشیم.

فتحی بیان کرد: خوشبختانه زندانیان مرخص شده در زمان مقرر به زندان بازگشتند و غیبتی نداشتند که این موضوع یک امتیاز بزرگ برای ما محسوب می‌شود و نشان از توجیه شدن زندانیان در رابطه با این موضوع است که امیدواریم از این پس نیز به همین منوال باشد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با همکاری مسئولین و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم آسیب‌های اجتماعی را از جامعه ریشه‌کن کرده و برای کاهش جمعیت کیفری استان برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم انجام دهیم تا در آینده‌ای نزدیک به جامعه‌ای ایده‌آل بدون آسیب اجتماعی دست یابیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605803
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.