محمد فرهودی روز چهارشنبه درگفتگو با خبرنگارایرنا افزود: بررسی کارشناسان اداره محیط زیست خلخال از محل حادثه در روستای پشگمان این شهرستان حاکی از این واقعیت است که حمله به گله گوسفندان از سوی چند قلاده گرک صورت گرفته است.
وی گفت:غریزه پلنگ درزمان شکار، گرفتن طعمه از ناحیه گردن، کشتن کامل حیوان وبردن لاشه حیوان از محل حمله وبدون رها کردن لاشه است، در حالی که در حمله اخیر به گله گوسفندان در روستای پشگمان خلخال گوسفندان از قسمت های مختلف بدن از جمله شکم ،دنبه ودیگر قسمت ها مورد حمله قرار گرفته ولاشه ها نیز در محل حمله رها شده اند و این گونه حمله غریزه ذاتی گرگ ها می باشد.
فرهودی اظهار کرد: پلنگ همواره یک حیوان و یا حد اکثر 2 حیوان را در روز مورد حمله قرار داده وبرای تغذیه خود مورد استفاده قرار می دهد و حتی حملات شبانه این حیوان نیز غالب اوقات به یک حیوان بوده و احتمال حمله در موقع روز به 37 راس گوسفند یک گله دور از واقعیت است .
رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: در بررسی موضوع همچنین هیچ اثری از رد پای پلنگ ویا پلنگ ها در محل حادثه حمله به گله گوسفندان روستای پشگمان خلخال مشاهده نشداست .
وی با رد خبرحمله 2 قلاده پلنگ به گله گوسفندان گفت: بنظر می رسد که این ادعا از سوی چوپان گله و با هدف دریافت خسارت مالی از محیط زیست طرح شده است.
کانال خبری پلیس اردبیل روز دوشنبه در خبری از حمله دو قلاده پلنگ به 37 راس گوسفند در روستای پشگمان بخش خوروش رستم خلخال و تلف شدن آنها خبر داده بود.
خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است. این شهرستان بواسطه داشتن گونه های جانوری و گیاهی متنوع از جمله خرس و پلنگ بیشترین مناطق حفاظت شده را در استان اردبیل دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.