رئیس کتابخانه های عمومی بیله سوار مغان گفت: نهاد کتابخانه‌های کشور 140 مترمربع به کودکان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، بهنام نورافکن به مناسبت  روز جهانی کتاب کودک با بیان این مطلب گفت: هم اکنون یک هزار و 531 کودک و نوجوان در کتابخانه‌های این شهرستان عضویت دارند و بیشترین عضویت در کتابخانه‌های عمومی منطقه به کودکان اختصاص دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی بیله سوار بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان امکانات کافی برای عضوگیری و پذیرش کودکان کتابخوان دارد و بر اساس استاندارد نهاد کتابخانه‌های کشور 140 مترمربع به کودکان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 726 جلد کتاب کودک در کتابخانه های عمومی شهرستان بیله سوار موجود است، اضافه کرد: کتاب‌ های این کتابخانه باید بیش از پیش غنی‌تر شود تا با استقبال بیشتری از سوی خانواده‌‌ها روبرو شود.

به گفته وی در این فضا علاوه بر امانت کتاب کارهای ویژه‌ای چون کلاس قصه‌ گویی و بازی تئاتر ، مسابقات ویژه برای کودکان، مسابقات نقاشی و کلاس کتابخوانی برای بچه‌های 7 تا 12 سال و مادران قصه‌گو نیز برگزار می‌ شود.

نورافکن افزود: یکی از مشکلاتی که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین خانواده های منطقه کم رونق کرده این است که خانواده‌‌ها فکر می‌کنند که کودک باید به راهنمایی و دبیرستان بروند و بعد عضو کتابخانه شوند در حالی که باید از سنین پایه کتاب و کتابخوانی را در بین کودکان رواج داد.

وی افزود: 14 فروردین به نام روز جهانی کتاب کودک نامگذاری شده است بطوریکه در این روز برنامه‌های ویژه‌ای اعم از مسابقات کتابخوانی و نقاشی برای کودکان برگزار شد و از دانش آموزهای موفق و نمونه در این روز تجلیل شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.