مهدی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان نیر 35 هکتار جنگل دست کاشت دارد و باید از آسیب رساندن به جنگل ها و مراتع با توجه به آموزه های دینی و اخلاقی خودداری کنیم.
او گفت: نیاز است به کودکان خود بیاموزیم که درختان ریه های تنفسی زمین می باشند و با شکستن شاخه های درختان به مرور این ریه ها از بین خواهد رفت.
وی همچنین افزود: از نوشتن یادگاری بر روی درختان جنگلی خوداری کنیم و در صورت استفاده از گیاهان دارویی و خوشبو در مراتع آنها را ریشه کن نکنیم.
او از مردم و مسافران خواست تا در صورت مشاهده آتش سوزی در منابع طبیعی و همچنین تخریب و تصرف آن مراتب را با شماره گیری 1504 به یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان نیر اطلاع دهند.
صاحبعلی رام شهردار نیر هم با گرامیداشت فرارسیدن 13 فروردین روز طبیعت گفت: با توجه به نزدیک شدن به روز 13 فروردین مردم باید با مراقبت از طبیعت آن را به نسل های آینده نیز هدیه کنند.
او تشریح کرد:‌ شورای شهر و شهرداری نیر در روز طبیعت با تمهیدات لازم نسبت به افزایش و نصب سطل های زباله مکانیزه و توزیع کیسه زباله در ورودی بولاغلار اقدام می کند تا شهروندان و مسافران زباله ‌ها و پسماندهای خود را درون این کیسه‌ها قرار دهند و در نظافت این منطقه زیبا همکاری کنند.
شهردار نیر از آمادگی شهرداری برای برگزاری روز طبیعت خبر داد و گفت: بولاغلار نیر پذیرای مسافران و همشهریان در روز طبیعت خواهد بود.
او افزود: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت شهرها و همچنین وسایط نقلیه و آلودگی محیط زیست باید همگی با هم در حفظ محیط زیست باقی مانده به بهترین نحو دقت کنیم.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.