به گزارش ایرنا ، خرم اشرفی روز جمعه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: زمانی نه چندان دور هنر نمایش این شهرستان در اوج بوده و حرف اول استان اردبیل را می زد.
وی گفت: بدلایل مختلفی هنر نمایش و تئاتر در خلخال رو به افول گذاشته که تلاش می شود با حمایت های لازم از هنرمندان این بخش هنر نمایش خلخال دوباره احیا شده و به جایگاه اصلی خود باز گردد.
اشرفی از تقویت انجمن های هنری این شهرستان در سال جاری خبرداد و افزود: بسیاری از انجمن های هنری که فعالیت آنها تعطیل شده بود دوباره احیا شده و هم اکنون انجمن های شعر و ادب ، موسیقی ، داستان نویسی و خوشنویسی فعال شده و به حیات هنری خود ادامه می دهند.
وی گفت: با هدف حفظ موسیقی سنتی دوره آموزش موسیقی در پنج رشته با بکارگیری اساتید مجرب این رشته ها در محل مجتمع فرهنگی ، هنری ارشاد اسلامی خلخال دایر شده و به علاقمندان به یادگیری موسیقی سنتی خدمات آموزشی ارائه می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 نفر از هنرمندان خلخال از مزایای صندوق بیمه هنرمندان بهره مند هستند اظهار کرد: سه گروه نمایش در خلخال فعالیت دارند که در صورت افزایش آنها به پنج گروه انجمن نمایش این شهرستان تشکیل و راه اندازی خواهد شد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: سیاست دولت کاهش تصدی گری و واگذاری بسیاری از کارها به سمن ها و تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد است.
وی افزود: انجمن های هنری تشکل های غیر دولتی محسوب می شود و باید از دل بستن به حمایت های دولتی پرهیز کنند.
او گفت: دیدگاه دولت محوری در بخش هنری شهرستان دیدگاه مناسبی نبوده و هنرمندان این شهرستان برای استفاده از ظرفیت هنر و معرفی منطقه به گردشگران باید بیش از پیش تلاش کنند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.