به گزارش ایرنا، گرچه از مدت ها پیش تحرکات نامزدهای انتخابات شوراها در استان اردبیل در قالب اشکال مختلف در فضای حقیقی و مجازی شروع شده بود اما این روزها این تحرکات شکل عملی گرفته و فضای انتخاباتی در حال گسترده شدن در اقصی نقاط استان می باشد.
ماریا موسوی دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت که دستور شروع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، به وسیله وزیر کشور صادر شده است.
وی در خصوص تقویم اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: آگهی ثبت نام از داوطلبان، به وسیله فرمانداران و بخشداران در استان، منتشر شده و تشکیل هیات های اجرایی شهرستان و بخش نیز شروع شده و تا روز 29 اسفند ماه این هیات ها در تمامی مناطق استان تشکیل خواهد شد.
به گفته وی ، ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی نیز از روز 30 اسفند ماه اغاز خواهد شد .
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز گفت : با توجه به تحرکات جاری در شهرستان اردبیل بعنوان مرکز استان پیش بینی می شود که بیش از 2 هزار نفر نامزد انتخابات شورای شهر شوند.
رصد تحرکات نامزدهای احتمالی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل حکایت از این دارد که در این انتخابات رکورد نامزدهای شرکت کننده در انتخابات شکسته شده و انبوهی از افراد داوطلب انتخابات خواهند شد.
هم اکنون تقریبا فعالیت تبلیغی نامزدهای احتمالی شوراهای شهر بویژه در فضای مجازی علنی شده و بسیاری از نامزدها تصاویر و پوسترهای تبلیغی خود را در شبکه های اجتماعی در معرض دید عموم قرار داده اند.
هر شب دهها گروه و کانال تلگرامی اقدام به انجام مصاحبه ها و پرسش و پاسخ آ نلاین با نامزدهای احتمالی شوراهای شهری استان اردبیل می کنند.
بازار ایجاد کمپینگ حمایت از نامزدهای انتخابات شوراها نیز این روزها گرم شده و خود نامزدها نیز اقدام به ایجاد کانال ها و گروههای ویژه انتخابات در فضای مجازی کرده اند.
در دنیای حقیقی نیز فعالیت های تبلیغی نامزدها به صورت محسوس و غیر محسوس افزایش یافته و کاندیداهای احتمالی اقدام به برگزاری جلسات شبانه ، حضور در آیین های جشن و ترحیم و .. می کنند.
اجاره ستادهای تبلیغی نیز در استان پررونق شده و از هم اکنون تصاویر نامزدهای احتمالی بر شیشه مغازه و اماکن مختلف در خیابان های شهرهای مختلف استان اردبیل نصب شده است.
احزاب و گروههای سیاسی نیز این روزها بر فعالیت خود افزوده اند و هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در تلاش برای نهایی کردن لیست های انتخاباتی خود در شهرهای مختلف استان اردبیل می باشند.
در این حال شخصیت ها و مقام های استان نیز در سخنرانی های خود به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرده و مردم را به مشارکت گسترده در آن فرا می خوانند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این باره گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد واقعی از مردم سالاری دینی و الگوی مناسبی برای انتخابات های دنیاست.
آیت الله سیدحسن عاملی رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تاکید کرد که در هیچ کشوری انتخابات به مانند ایران با سلامت و با حضور گسترده مردمی برگزار نمی گردد.
ناصر نصیری رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل هم در این زمینه گفت: اهمیت انتخابات در ایران اسلامی برکسی پوشیده نیست و همواره بعنوان یک تکلیف و ارزش در جامعه ما تلقی شده و وظیفه هر فردی مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت خود است.
وی اظهار کرد: بخاطر اهمیت انتخابات همه باید تلاش کنیم حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد تا بهترین افراد انتخاب شده و بعنوان نماینده مردم در پارلمان محلی مشکلات و مسائل منطقه را پیگیری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه انتخابات نماد دموکراسی و مردم سالاری است افزود: تمام هم و غم ناظرین و مجریان انتخابات باید رعایت قوانین مربوط به انتخابات باشد و نباید به علت اهمال و سهل انگاری حق یک کاندیدایی پایمال و زمینه بی اعتمادی مردم فراهم شود.
نصیری بیان کرد: هیات های اجرایی و نظارت هرکدام وظیفه مشخصی دارند که اولویت اصلی آنها برگزاری سالم و بانشاط انتخابات با رعایت قانون می باشد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مطابق اعلام شورای نگهبان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود و زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا 30 اسفند 95 لغایت 6 فروردین 96 است.
گزارش : سیفعلی موسی زاده / یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.