به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: عوامل واقعی راحتی اموات اعمالی همچون صدقه ، خیرات، کارهای عام المنفعه و قرائت قرآن می باشد و باید از توسعه آداب شکلی در تعزیه اموات خودداری شود.
وی برگزاری آیین چهلم ، سالگرد و عید سیاه در نوروز ، عید فطر و عید قربان را شایسته ندانست و گفت: نظایر اینگونه آداب و رسوم غلط که موجب انواع هزینه های اضافی است باید از زندگی ما حذف شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تبیین فرمایش مقام معظم رهبری پرداخته و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند 'جنگ تحمیلی به خاطر این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد، اگر می خواهید دشمنی را از تهاجم منصرف کنید اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید، اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد'.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همچنین در ملاقات با نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند 'باید در همه زمینه ها از جمله حقوق بشر ، تروریسم و جنایات جنگی در مقابل غرب حالت هجومی داشته باشیم'.
آیت الله عاملی اظهار کرد: در حال حاضر ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حال امتحان و آزمایش ایران با وضع تحریم های جدید است تا عکس العمل ایران را مدنظر قرار دهد.
وی گفت: آمریکایی ها به تازگی 12 شرکت و 13 فرد را به جرم ارتباط با ایران تحریم کردند و منتظر اقدام ایران هستند، هر گونه انفعال در برابر آنها با فزون خواهی ، جرات ، جسارت و جنایت آنها توام خواهد شد.
آیت الله عاملی افزود: اظهار ضعف به دشمن از دو طریق به کشور تزریق می شود؛ اول از طریق رقابت های غلط سیاسی و قصد غلبه سیاسیون از هر طریق ممکن و دوم از جهت مرعوبیت در برابر دشمن و نادیده گرفتن قابلیت ها و توانمندی های داخلی.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.