به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش شامگاه پنجشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان اردبیل افزود: اردبیل برای اولین بار میزبانی مسابقه والیبال در این سطح را بر عهده می گیرد و بطور یقین این رویداد مهم نه تنها برای ورزش والیبال بلکه برای سایر رشته های ورزشی نیز دارای پیامدها و تاثیرگذاری های بسیار مفید خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طی چند دهه گذشته در جای جای استان اردبیل ورزشکاران مطرح در رشته های گوناگون پرورش یافته و برای ایران زمین در عرصه های منطقه ای و آسیایی افتخارهای متعدد به دست آورده اند اظهار کرد: باوجود این استعدادهای کم نظیر و وجود نوجوانان و جوانان علاقمند به فعالیت های ورزشی در سال های گذشته به غیر از موارد اندک این استان از میزبانی مسابقه های بین المللی ورزشی محروم مانده است.
وی همچنین ادامه داد: میزبانی اردبیل برای مسابقه های آسیایی والیبال در زمینه های غیرورزشی نیز دارای اهمیت فراوان است به گونه ای که شناساندن این سرزمین با پیشینه غنی تاریخی و ظرفیت های طبیعی به جهانیان از تاثیرگذاری های مثبت این رویداد است.
او گفت: در کشورهای مختلف نیز برگزاری رویدادهای مهم و جهانی ورزشی از اهمیت خاص برخوردار است و مدیران آن کشورها همه تلاش خودشان را برای بهره گیری از این رویدادها برای شناساندن ظرفیت های فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی ، گردشگری و اقتصادی خودشان به کار می گیرند.
رییس شورای عالی ورزش استان اردبیل از مدیران ذیربط خواست از تمام توان و امکاناتشان هم برای میزبانی شایسته و برگزاری هرچه باشکوه تر و بهتر این رقابت های ورزشی و هم برای بهره مندی این استان از منافع جنبی آن استفاده کنند.
خدابخش ، همچنین خواستار طراحی آرم و لوگوی این دوره از مسابقه ها به شکل مناسب شد به گونه ای که هم معرف ورزش و هم پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی اردبیل ، استعدادها و ظرفیت های سیاحتی منطقه باشد.
وی افزود: از چند هفته قبل ارگان های ذیربط استان اردبیل با برگزاری نشست های متعدد برای میزبانی شایسته از همه میهمانان خارجی و داخلی اعم از ورزشکاران ، داوران ، مربیان و رییسان فدراسیون و هیات های والیبال و نیز برگزاری هرچه بهتر این رقابت ها برنامه ریزی کرده و تدارک های لازم را انجام می دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این نشست گفت: برگزاری مسابقه های آسیایی والیبال یک افتخار تاریخی برای مردم فرهنگ دوست و ورزش دوست این استان می باشد.
ایوب بهتاج افزود: باید همه ارگانها و اداره ها با همکاری بیش از پیش برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه ‌تر این رقابت ها تلاش کنند و این اداره کل نیز تمام توان و امکانات خود را برای این منظور به کار می گیرد.
رییس هیات والیبال استان اردبیل نیز در این نشست گفت: مسابقه های آسیایی والیبال اردیبهشت ماه به مدت 12 روز برگزار می شود و بازی های آن همه روزه از ساعت 18 در مجموعه ورزشی رضازاده اردبیل انجام خواهند شد.
نادر فلاحی افزود: علاوه بر شبکه های ورزشی کشورمان این مسابقه ها از سوی سه شبکه تلویزیونی چین ، ژاپن و شبکه بین المللی ورزشی آسیا به شکل مستقیم پوشش داده خواهند شد.
وی این رویداد بزرگ ورزشی را برای ارتقای ورزش و نیز معرفی و تبلیغ ظرفیت های کم نظیر استان اردبیل در زمینه های سیاحتی و اقتصادی دارای اهمیت دانست و خواستار همکاری بیش از پیش ارگانهای ذیربط برای همکاری به منظور میزبانی شایسته این دوره از رقابت ها شد.
مسابقه های قهرمانی والیبال امیدهای آسیا با حضور 18 تیم از قاره کهن (آسیا) در اردیبهشت ماه سال 1396 به میزبانی استان اردبیل برگزار می ‌شود.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.