به گزارش ایرنا ، حجت ‌الاسلام میکائیل مقدسی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیر افزود: توجه به زیرساخت‌‎های فرهنگی از اولویت ‎های این شهرستان ‌است ولی چند سال است اعتباراتی به بخش فرهنگی اختصاص نیافته و جای اعتبار برای اجرای این برنامه ها بشدت خالی است.
او اظهار کرد: تقویت زیرساخت های فرهنگی امری مهم است که نیازمند نظر ویژه مسوولان است و مسوولان استان در حق شهرستان نیر کم لطفی می کنند.
حجت‌ الاسلام مقدسی گفت: هر اداره ‌ای بر اساس قانون درصدی از اعتبارات خود را باید به مسائل فرهنگی اختصاص دهد.
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر ادامه داد: مسوولان باید خود پیشقدم در اجرای برنامه‌ های فرهنگی شوند و نهادهای فرهنگی را یاری کنند اما متاسفانه برخی مسوولان خود را در پشت این مساله که بودجه ‌ای برای کارهای فرهنگی در ادارات در نظر گرفته نشده، پنهان کرده‌ اند.
وی با بیان دغدغه های مقام معظم رهبری در توجه به فرهنگ اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوایی می دانند که چه بخواهیم و چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین باورهای فرهنگی از همه مهم تر هستند و بر تمام مسائل و عرصه ها سایه می اندازد، لذا اگر بگوییم همه مشکلات فرهنگی ناشی از فعالیت های دشمن نیست بلکه کم کاری و نبود برنامه های فرهنگی در داخل کشور نیز تاثیر گذار بوده سخن به گزاف نگفته ایم.
او افزود: با کار فرهنگی مناسب می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و دیگر بخش های جامعه را به آسانی رفع کرد و در این زمینه باید از تمام ظرفیت های نهادهای فرهنگی و عقیدتی حتی مساجد و همراهی آنها بهره جست.
امام جمعه نیر در ادامه گفت: یکی از راهکارهای مهم در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسعه آن در روستاهای فاقد کتابخانه است.
وی تشریح کرد: کانون ‌های مساجد با توجه به اینکه در شهرستان دایر شده از امکانات کافی برخوردار نیستند و مسوولان ذیربط باید به این امر توجه جدی و اساسی داشته باشند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.