محمد پورقلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این استان بیش از چهار میلیون نفر ساعت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ ای دولتی ، صنایع ، سیار و طرح نوین استاد شاگردی و همچنین 200 آموزشگاه آزاد فعال در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و خدماتی آموزش های فنی و حرفه‌ ای را به متقاضیان ارائه دادند.
او اظهار کرد: در بخش آموزش در مراکز ثابت که آموزش های پایه ‌ای و تخصصی را شامل می‌ شود در سال جاری چهار میلیون و 769 هزار و 707 نفر ساعت آموزش دیده‌ اند.
وی در زمینه آموزش های سیار و روستایی هم گفت: برای جبران کمبود مراکز ثابت در نقاط دور دست و فاقد مرکز که سرمایه‌گذاری در آن نقاط مقرون به صرفه نیست، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان امسال در مناطق محروم، روستاها و عشایر در قالب آموزش روستاییان 585 هزار و 412 نفر ساعت خدمات آموزشی ارائه کرد.
او افزود: همچنین 358 هزار و 668 نفر ساعت در بخش پادگان و زندان خدمات آموزشی ارائه شده است.
وی اظهار کرد: آموزش در مراکز ضمن کار(آموزش در صنایع) با توجه به موقعیت صنعتی استان و ضرورت تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع استان، مراکز آموزشی این اداره کل توانستند نسبت به آموزش 58 هزار و 939 نفر ساعت در بخش صنایع و بنگاههای اقتصادی دوره های مهارتی را برگزار کنند.
وی در زمینه بخش استاد شاگردی نیز گفت: ر بخش طرح نوین استاد شاگردی 19 هزار و 652 نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شد.
پورقلی با اشاره به اینکه بخش خصوصی بازوی توانمند، بخش دولتی در ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است، افزود: در بخش خصوصی آموزشگاههای آزاد امسال 2 میلیون و 700 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه کردند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.