به گزارش ایرنا سلیمان فهیمی روز سه شنبه در جریان بررسی مسائل و مشکلات عمرانی بیله سوار مغان افزود: سرمایه گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی به ویژه در اراضی پایاب سدخدا آفرین یکی از فاکتورهای مهم توسعه و اشتغال در این منطقه است.
او در زمینه طرح پایاب سد خدا آفرین به عنوان فرصت توسعه منطقه اظهار کرد: این طرح عظیم 62 هزار هکتار از اراضی منطقه بیله سوار و پارس آباد را زیر پوشش قرار می دهد و برای 26 هزار نفر اشتغال زایی می کند و با تکمیل آن یک میلیون و 400 هزارتن محصولات کشاورزی استان افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه ناحیه دوم عمرانی این طرح با 55 درصد پیشرفت در حوزه شهرستان بیله سوار قرار دارد افزود: ناحیه سوم عمرانی این طرح با 6درصد پیشرفت کاری و ناحیه چهارم نیز با عقد قرارداد و مطالعات در دستور کار جهاد کشاورزی و آب منطقه ای اردبیل و شرکت های فعال در آن منطقه است.
فهیمی بهسازی و توسعه الگوی کشت محصولات با ارزش افزوده بالا و زهکشی 3400هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار را نمونه شاخصی از اقدامات جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستان دانست و افزود: برای تکمیل زهکشی این اراضی 74 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و این طرح با پیشرفت 40 درصدی در حال اجرا است.
او طرح تبدیل یک هزار هکتار از اراضی دیم به سامانه آبیاری مدرن را توسط تعاونی قزل سنبل جعفرآباد از جمله اقدامات مهم جهاد کشاورزی در شهرستان بیله سوار ذکر کرد و افزود: با مشارکت 129 نفر از بهره برداران که 85 درصد سهم توسط دولت ارائه می شود و 15 درصد توسط آورده شخصی بهره برداران حدود 160 میلیارد ریال برای توسعه این تعاونی هزینه خواهد شد.
فهیمی اظهار کرد: راهکارها و حمایت های لازم از شهرداری بیله سوار می شود تا این سازمان در کنار ارائه خدمات شهری به توسعه درآمد پایدار شهری و ارائه خدمات مطلوب تر و توسعه شهری بیانجامد.
وی همچنین در بازدید از کتابخانه مرکزی بیله سوار با اشاره به اینکه این طرح 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: اعتبارات لازم برای تکمیل آن از طریق راه و شهرسازی از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین و تکمیل شود.
فهیمی در بازدید از تصفیه خانه شهر بیله سوار نیز با اشاره به اینکه این طرح با پیشرفت فیزیکی 95درصدی هنوز راه اندازی نشده گفت: برای تکمیل آن نیاز به 10 میلیارد ریال اعتبار است که از طریق مکاتبه با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشکلات تصفیه خانه بیله سوار مطرح می شود.
وی بیان کرد: مشکل مطالعه آب و فاضلاب شهر جعفرآباد تکمیل شده و اعتبار برای توسعه مخزن ذخیره و فرسودگی شبکه آب و فاضلاب شهری شهرستان در نظر گرفته خواهد شد.
فهیمی در ادامه با اشاره به اینکه گامهای مهمی در راستای تامین آب شرب روستایی در 170 روستای شهرستان توسط دولت در حال انجام است گفت: فاز اول طرح آبرسانی به 22 روستای خلیفه لو امسال به بهره برداری رسید و 540 میلیارد ریال برای توسعه این طرح در روستاها نیاز است و با بررسی طرح جامع مطالعه آب های مرزی سه شهرستان بیله سوار ، پارس آباد و گرمی اعتبارات لازم برای تامین کمبود آب روستاهای شهرستان ها و راه اندازی تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی در سال آینده فراهم می شود.
بازدید از ساختمان کتابخانه عمومی بیله سوار ، بازدید از تصفیه خانه بیله سوار و خیابان طالقانی ، بازدید از پایانه مرزی بیله سوار و محوطه در حال احداث فاز دوم ، بازدید از کمربندی بیله سوار و همچنین بررسی مشکلات در حوزه امور آب منطقه ای ، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، راه و شهرسازی و بهبود جاده های مواصلاتی و جاده های بین مزارع ، بررسی مشکلات شهرداری بیله سوار از جمله مسائل مطرح شده در سفر سرپرست معاونت استانداری اردبیل و هیات همراه به شهرستان بیله سوار بود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.