به گزارش ایرنا ، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر روز دوشنبه در این جشنواره با اشاره به ترویج بازی‌ های بومی محلی در منطقه گفت: هفت نوع بازی بومی محلی از جمله 'چیلینگ آقاج'، 'بش‌ داش'، داژبال ، هفت سنگ ، طناب کشی و خانه بازی در این جشنواره برگزار شد.
اکبر نگاهی هدف از برگزاری این جشنواره را، ایجاد ارتباط میان نسل جدید و قدیم ، آشنایی نسل جوان با میراث گذشتگان و کم کردن فاصله میان نسل های جدید و قدیم ذکر کرد و افزود: ترویج و توسعه بازی‌ های بومی محلی یکی از اهداف مهم اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر است.
وی گفت: گام ‌های اساسی در زمینه توسعه این نوع ورزش ها در منطقه برداشته شده و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی در روستاهای این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم جایگزینی این ورزش ها با بازی های فضای مجازی اظهار کرد: این بازی ها بخشی از هویت ملی مردم شهرستان هستند و امیدواریم خانواده ها با توجه به بازی های محلی و ورزش های کم هزینه از کم تحرکی و چاقی مضر کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند.
او بیان کرد: در نظر داریم در روستاهای پر جمعیت و دارای خانه ورزشی از جمله روستای ویرثق ، قره شیران و بخش کورائیم بازی‌های بومی محلی را به صورت دایم فعال کنیم تا با این روش بتوانیم بازی‌های بومی محلی را ترویج و گسترش دهیم.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.