به گزارش ایرنا ، شاهرخ ذبیحی روز یکشنبه در بازدید معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از طرح ها و پروژه های عمرانی خلخال افزود: مطالعات اولیه این پروژه بزرگ و حیاتی استان به زودی آغاز و با شروع آن مردم از مزایای این آزاد راه بهره مند خواهند شد.
وی گفت: بر اساس مطالعات اولیه انجام شده 120 کیلومتر از مسیر آزاد راه اردبیل به لوشان در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال قرار گرفته و از مناطق نیمه گرمسیری و عاری از برف این شهرستان عبور و در نقطه ای از خلخال راه ارتباطی در حال احداث خلخال به منجیل را قطع می کند.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه تبدیل راه خلخال به اسالم به راه اصلی به طول 18 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل در سال جاری خبرداد و افزود: 6 کیلومتر از این پروژه در سال جاری اجرا و زیر ترافیک قرار گرفته و در سال آینده کل مسیر 18 کیلومتری تکمیل و به صورت 2 باند رفت و برگشت در 2 راه ارتباطی خلخال به اسالم و خلخال به پونل و از سه راهی روستای مجره تا گردنه الماس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
ذبیحی الحاق سه روستای اندبیل ، خوجین و علی آباد در نزدیکی خلخال به این شهر را از طرح های در دست اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان برشمرد و گفت: پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر خلخال بدلیل نبود اعتبار در مرحله فونداسیون تعطیل شده و در صورت تامین اعتبار این طرح سال آینده تکمیل خواهد شد.
او افزود: با برقراری تردد خودروها در مسیر راه اصلی خلخال به فیروزآباد زمینه برای اصلاح و بهسازی جاده قدیمی خلخال به اردبیل از مسیر شهرستان کوثر فراهم شده و به زودی مسیر خلخال به شهر گیوی برای حذف نقاط حادثه خیز و اصلاح جاده مسدود خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد. 23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.