محمد قربانی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این جاده به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی این مسیر از یک هفته پیش توسط راهداران آغاز شده و هم اکنون آخرین مراحل پاکسازی جاده از برف در حال اجرا است.
وی به اجرای آخرین مراحل عملیات اجرایی نصب گارد ریل و علایم ایمنی جاده در این راه اصلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر امکانات تسهیل تردد خودروها در سه تقاطع موجود در مسیر با نصب تابلوهای هشدار دهنده و سرعت گیرهای پلاستیکی استاندارد در تقاطع های اردبیل به سرچم ، روستای پروچ و سه راهی زرتشت آباد انجام می شود.
او تشریح کرد: با خط کشی کامل مسیر از محل سه راهی زرتشت آباد تا سه راهی اردبیل به سرچم و همچنین پایان کار نصب چراغ های هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی تردد وسایط نقلیه موتوری در این جاده اصلی برقرار خواهد شد.
قربانی گفت: عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد برای دسترسی مردم منطقه به مرکز استان و کشور از طریق اتصال این راه به راه اردبیل ، سرچم از 15 سال پیش آغاز شده و در روزهای پایانی امسال تردد در این راه ارتباطی برقرار خواهد شد.
او همچنین از ادامه عملیات اجرایی فاز چهار این جاده که به عنوان کمربندی شهر خلخال در پروژه تعریف شده در روزهای آینده خبرداد و افزود: با اجرا و تکمیل این مسیر 4.5 کیلومتری راه خلخال به فیروز به هر 2 جاده خلخال به اسالم و خلخال ، پونل اتصال یافته و امکان دسترسی مسافران جاده های شمال غرب کشور به استان گیلان از این مسیر فراهم خواهد شد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.